کد خبر : ۲۲۲۱۹۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ساعت ۱۲:۰۱

با حضور دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه هوافضای کشور؛
اولین یگان پهپادی امداد و نجات کشوردردزفول راه اندازی شد

باحضور دبیرکل اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران اولین یگان پهبادی امداد و نجات کشوردر پایگاه امداد و نجات بوستان ساحلی دز (علی کله)  در دزفول راه اندازی شد.

 اولین یگان پهپادی امداد و نجات کشوردردزفول راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، رئیس جمعیت هلال احمر دزفول پیش از ظهرامروز دوشنبه در آیین راه اندازی این تشکیلات و یگان که با حضور دبیرکل اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و چندتن از مسئولان محلی در بوستان ساحلی علی کله برگزار شد، اظهار کرد: این اولین تیم رسمی پهبادی امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورخواهد بود که در دزفول تشکیل شده است.

عظیم رضایی مرساق افزود: هدف از تشکیل این یگان ، بهره مندی و استفاده از تجهيزات پيشرفته و به روز دنیادرعملیات های امداد و نجات به منظور افزايش سرعت و دقت در انجام عمليات و حوادث است.

وی بابیان اینکه حوادث کوهستانی و رودخانه ای متعددی در دزفول اتفاق می افتد ، تصریح کرد: قطعا تشکیل این تیم و استفاده از پهبادهای شناسایی باعث موفقیت در این حوادث خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گام اول فعالیت های این یگان را به کارگیری پهبادهای شناسایی برشمرد و گفت: تیمی که تشکیل شده درحال حاضر متشکل از 10 نجات گر است که تعدادی از این افرادخوددارای پهبادهای شناسایی تا محدوده 5 کیلومتر هستند و این پهبادهارا در اختیارهلال احمر گذاشته اند و برای شركت در عمليات ها اعلام آمادگی کرده اند.

رضای مرساق عنوان کرد: تعدادی از این 10 نفر خود از نجات گران جمعيت هلال احمر هستند و با همتی که این افراد به خرج داده اند شرايط به گونه ای شده که 

اکنون درصورت بروز حادثه ما دارای حداقل دو پهبادشناسایی و حلقه های نجات و یک تیم کارآمد، تحصیل کرده، آموزش دیده بااستفاده  از تکنولوژی روز دنیاهستیم.

وی بابیان اینکه دوره های آموزشی متعددی نیزبرای این افراد و یگان مذکوربرگزار خواهد شد، افزود: در مرحله بعدی هدف مااین است که پهبادهایی که بتوانند تا فاصله 100 الی 200 کیلومتررا در کوهستان ها و حوادث مربوط به رودخانه شناسایی کنند تهیه کنیم .

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول بابیان اینکه این یگان پهبادی امداد و نجات برای تجهیز و دست یابی به اهداف خود و تامین امكانات ضروری ، نيازمند اعتباری در حدود 150 میلیون تومان است، گفت: تلاش مااین است که این اعتبار از طریق اعتبارات دولتی تامین شود اما با توجه به مشکلات و کمبودهای اعتباری نیازمندتوجه خیرین هستیم ضمن اینکه با چندین خیرنیز دراین زمینه گفت و گو کرده ایم.

رضایی مرساق اضافه کرد: به طورکلی بايدگفت این تیم در حال حاضر با تلاش و همت نجات گران داوطلب خود و با استفاده از امکانات این افراد شکل گرفته بنابراين لازم است تا مسئولان نیزدراین زمینه و درراستای دست یابی ما به اهداف مورد نظر تعامل و همکاری مثمرثمری داشته باشند.

وی درادامه عنوان کرد: جمعيت هلال احمر دزفول با برخورداری از نیروهای بسیارحرفه ای ، تحصیل کرده و فعال خود چندین طرح که در کشور اولین خواهندبود، با همکاری سازمان هوا و فضا در دستور کاردارد که بزودی از آنهارونمایی خواهد شد.

وی در پایان خواستار مساعدت مسئولان شهرستان برای تجهيز این یگان شد و از همکاری آنان تقدیرکرد.

برچسب ها: هوافضا پهپاد امداد دزفول