کد خبر : ۲۲۰۶۲۶ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ساعت ۱۸:۵۴

شهردار دزفول عنوان کرد؛
افت شدید صدور پروانه های ساختمانی/ کاهش درآمدهای شهرداری دزفول

شهردار دزفول گفت: مشکلات اقتصادی بر ساخت و سازهای دزفول اثر منفی گذاشته به گونه ای که باعث افت شدید آمار ساخت و سازهای ساختمانی و در نتیجه کاهش درآمد شهرداری شده است.

 افت شدید صدور پروانه های ساختمانی/ کاهش درآمدهای شهرداری دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمدرضا کرمی نژاد ظهر امروز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش دزفول که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به طور کلی شهرداری دزفول از هر سه آیتم زیربنا، پذیره و تفکیک برای صدور پروانه های ساختمانی شامل مسکونی و تجاری، یک حق پنج درصدی از عوارض این پروانه ها را به آموزش و پرورش می دهد.

وی افزود: ما همواره این پنج درصد عوارض را بلافاصله پس از دریافت به صورت مستقیم به حساب اداره آموزش و پرورش دزفول واریز کرده و می کنیم.

شهردار دزفول عنوان کرد: در سال ۹۲ ما در دزفول حدود دو هزار و ۳۰۰ پروانه ساختمانی صادر کردیم که این تعداد در سال ۹۳ به یک هزار و ۱۰۰ و در سال ۹۴ به ۴۸۰ پروانه کاهش یافت.

کرمی نژاد تصریح کرد: بنابراین باید گفت که رکود حاکم بر کشور گریبان دزفول را نیز گرفته و بر ساخت و سازهای این شهر نیز اثر منفی گذاشته به گونه ای که باعث افت شدید آمار ساخت و سازهای ساختمانی و در نتیجه کاهش صدور پروانه و کاهش درآمد شهرداری دزفول شده است.

وی یادآور شد: به طبع، میزان اعتبار تعلق گرفته به آموزش و پرورش از طریق این پنج درصد نیز بسیار کم شده است.

شهردار دزفول در ادامه با بیان اینکه ما مکلف هستیم عوارضات شهرداری را از آموزش وپرورش و تمام ادارات دیگر بگیریم، گفت: در حالی که ما با وجود نیازی که داریم اما تاکنون این کار را نکرده ایم و همواره هوای آموزش و پرورش را داشته ایم. به عنوان مثال اردوگاه شهید رجایی جدیدا چند دهنه مغازه ایجاد کرده و باید ۴۸۰ میلیون تومان عوارض به شهرداری پرداخت کند اما ما تاکنون هیچ فشاری به این اداره جهت پرداخت عوارض وارد نکرده ایم.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه در تمام این سال ها ۵۰ درصد از هزینه آسفالت مدارس دزفول بر عهده شهرداری بوده است، از تداوم این همکاری در سال های آینده نیز خبر داد.

وی در پاسخ به درخواست حاضرین در جلسه برای تقبل کردن ۵۰ درصد باقیمانده این هزینه از سوی شهردای نیز عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر اکثر خیابان های دزفول با مشکل آسفالت مواجه هستند و چون آسفالت واقعا گران شده انجام این خواسته از عهده ما خارج است.

شهردار دزفول در ادامه، خواستار تعامل خیرین درراستای تامین هزینه آسفالت مدارس شد و افزود: اکنون تنها توان ما آسفالت برخی مکان های مهم است ضمن اینکه در حال حاضر مشغول آسفالت ۵۰ خیابان در کوی زیباشهر و آسفالت تعدادی خیابان در کوی مهرشهر هستیم.

لزوم تعامل بیشتر شهرداری

عبدالنبی دفتری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول و خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: آموزش و پرورش خوزستان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از شهرداری های استان طلب دارد که پرداخت نشده اند.

وی با بیان اینکه دزفول تنها شهر استان است که شهرداری آن هیچگونه بدهی به آموزش و پرورش ندارد، گفت: خیرین دزفولی امسال ۱۶ میلیارد تومان و سال گذشته نیز بیش از۱۶ میلیارد تومان تعهد بستند و تقریبا به تمام آن عمل کردند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان افزود: انتظار داریم شهرداری دزفول همکاری خود را افزایش دهد و ۱۰۰ درصد آسفالت مدارس را برعهده بگیرد چرا که ما باید از خیرین تنها برای ساخت و تجهیز مدارس استفاده کنیم.

به گزارش دز ان ان، پس از رایزنی های فراوان شهردار دزفول رضایت داد که علاوه بر تامین ۵۰ درصد از هزینه  آسفالت مدارس، تامین مصالح آسفالت ۵۰ درصد باقیمانده به جز قیر را نیز بر عهده بگیرد.

برچسب ها: عبدالنبی دفتری دزفول مجمع خیرین مدرسه ساز شهردار دزفول محمدرضا کرمی نژاد