کد خبر : ۲۲۱۷۶۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۰۶ ساعت ۰۲:۳۹

سرپرست اداره صنعت،معدن و تجارت دزفول عنوان کرد:
سردرگمی معدن داران دزفولی در تشخیص متولی اصلی خود/ لزوم ایجاد بستر انتقال معادن

سرپرست اداره صنعت و معدن دزفول گفت: معدن داران دزفولی در تشخیص متولی اصلی خود سردرگم مانده اند چرا که برای هر اقدام یک دستگاه متفاوت حکم صادر می کند.

 سردرگمی معدن داران دزفولی در تشخیص متولی اصلی خود/ لزوم ایجاد بستر انتقال معادن

محراب عبدالهی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، اظهار کرد: 55 واحد بزرگ معدن در شهرستان دزفول وجود دارد.

وی افزود: دراین میان معادن شن و ماسه دزفول برای یک هزار و 500 خانوار دراین شهرستان ایجاد اشتغال کرده اند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بااشاره به مشکلات پیش روی معادن این شهرستان گفت: بعنوان مثال تعطیلی ناگهانی طرح ساماندهی امور آب باعث شده تا 30 درصد معادن مجبور به برداشت غیرمجاز شوند و ناهماهنگی بین اداره های امور آب ومنابع طبیعی نیز دردسر ساز شده است.

عبدالهی با انتقاد از نامشخص بودن متولی معادن دزفول، بر نظارت، ساماندهی و رفع مشکلات این واحدهای مهم و اشتغالزا تاکید کرد.

وی بابیان اینکه 27 میلیون متر مکعب ذخیره معدن در دزفول برای سال های آینده وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان معادن در دزفول سودی نمی کنند بنابر این فعالیت ها باید توسط اتحادیه مربوطه ساماندهی شوند.

عبدالهی افزود:در حال حاضر ذخیره معادن دزفول برای حدود 12 سال آینده جوابگواست بنابراین وقتی صحبت از جابجایی معادن می شود باید زیرساخت لازم برای انتقال فراهم شود و بهره برداران را درگیر مشکلات آب وبرق ودیگر مشکلات نکرد.

وی تاکید کرد: جاده های بخش شهیون که محل موردنظر برای انتقال معادن دزفول هستند از ایمنی لازم برخوردار نیستند که باید هرچه سریعتر بستر اولیه انتقال معادن در این شهرستان فراهم شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در ادامه گفت:در حالی که مالکیت معادن با منابع طبیعی است ولی اقدامات و برنامه های معادن  زیرنظر امور آب انجام می شود که باید در این خصوص چاره اندیشی کرد تا بدانیم برای انجام فعالیت با چه ارگانی بايد هماهنگ کرد.

عبدالهی در پایان اظهار کرد:در حال حاضر روزانه یک هزار و 200 کامیون شن و ماسه از معادن دزفول برداشت می شود که باید با توجه به این حجم عظیم نگاه ویژه تری در جهت رفع مشکلات این صنف برداشته شود.

برچسب ها: محراب عبدالهی سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول