کد خبر : ۲۲۰۶۲۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ساعت ۱۶:۲۰

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول خبر داد:
کمک یک میلیارد تومانی خانواده خیر دزفولی برای ساخت مدرسه

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول گفت: یک خانواده دزفولی ساکن تهران اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در دزفول را به آموزش و پرورش اهدا کردند.

 کمک یک میلیارد تومانی خانواده خیر دزفولی برای ساخت مدرسه

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، غلامرضا نصراله پور ظهر امروز سه شنبه در نشست پشتیبانی شورای آموزش و پرورش دزفول که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته یکی از خیرین دزفولی به نام دکتر طاووسی که هم اکنون ساکن تهران است به همراه خواهران خود اقدام به کمک یک میلیارد تومانی به آموزش وپرورش دزفول برای تخریب و بازسازی دبیرستان طالقانی واقع در خیابان سبحانی کردند.

وی با بیان اینکه این خانواده در موارد نيکوکارانه زیادی تاکنون به آموزش وپرورش کمک کرده اند افزود: به گفته این خیرین پدر این خانواده یعنی مرحوم کاظم طاووسی طی وصیتی خواستار اهدای اعتبار ثلث باغ های خود برای کمک به آموزش و پرورش بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول بااشاره به اینکه دبیرستان طالقانی به دلیل قدیمی بودن به شدت نیاز به تخریب و بازسازی مجدد داشت، تصریح کرد: با توجه به محل قرارگیری این آموزشگاه در مرکز شهر و فرسوده بودن آن، دقت و توجه این خانواده نيکوکار برای بازسازی این دبیرستان جای تقدیر دارد.

نصراله پور، اعتبار کلی تخریب و بازسازی این مدرسه ۱۲ کلاسه را دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: این خانواده نیکوکار اعتبار بالغ بر یک میلیارد را کاملا تقبل کرده و تحویل داده اند ضمن اینکه برای افزایش این کمک به ۱.۵ میلیارد تومان نیز اعلام آمادگی کرده اند.

وی ضمن تقدیر از تعاملات فراوان خیرین مدرسه ساز دزفولی وجود آنها را امتیاز بزرگی برای توسعه فضای فرهنگی و آموزشی شهرستان برشمرد.

محمدحسن قنبری مدیر نوسازی مدارس دزفول نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته تعمیر و بازسازی ۳۲ مدرسه با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد و امسال نیز منتظر جذب اعتبار برای آماده سازی و تعمیر مدارس هستیم.

وی به حمایت بنیاد برکت از آموزش و پرورش دزفول و تقبل بازسازی ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته سه مدرسه شش کلاسه،۹ کلاسه و ۱۲ کلاسه با صرف اعتباری افزون بر ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد برکت ساخته و تحویل آموزش و پرورش دزفول شد.

قنبری در پایان عنوان کرد: امسال نیز ۱۰ طرح آموزشی در مناطق محروم شهرستان دزفول ساخته می شود.

برچسب ها: محمدحسن قنبری نوسازی مدارس دزفول غلامرضا نصراله پور آموزش و پرورش