کد خبر : ۲۲۰۰۷۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۲۳

با حضور مسئولان کشوری و لشگری؛
یادواره سردار شهید “حاج عظیم محمدی زاده” در دزفول برگزار شد

یادواره بزرگ و باشکوه سردار شهید دزفولی ” حاج عظیم محمدی زاده” ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و لشگری و مردم قشرهای مختلف در دزفول برگزار شد.

 یادواره سردار شهید “حاج عظیم محمدی زاده” در دزفول برگزار شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، فرمانده لشکر هفت ولیعصر (عج) در دوران دفاع مقدس ظهر امروز پنجشنبه در یادواره بزرگ سردار شهید دزفولی “حاج عظیم محمدی زاده” که با حضور باشکوه مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و قشرهای مختلف مردم در حسینیه ثار الله دزفول برگزار شد، اظهار کرد: شهید “عظیم محمدی زاده” به معنای واقعی، علمدار لشکر هفت ولیعصر (عج) بود. سردار بی نام، بی ادعا و گمنامی که شخصیت وی از زوایای مختلف قابل بررسی و تحلیل است.

سردار عبدالمحمد رئوفی نژاد بابیان اینکه شهید محمدی زاده در ظاهر یک بسیجی ساده بود که همانند تمام نیروهای دواطلب وارد جبهه و جنگ شده بود، افزود: اما این شهید از همان بدو ورود خود توانست ظرفیت و پتانسیل های خود را آشکار کند، شهید محمدی زاده تنها به جبهه جنگ نیامد بلکه یک مجموعه وسیع و کامل از عقبه خود یعنی شرکت کارون را وارد عرصه جنگ کرده بود. وی توانسته بود یک پل ارتباطی خوب از نظر تامین نیروی انسانی و حتی دیگر نیازها بین شرکت کارون و جبهه ایجاد کند.

وی بابیان اینکه ازهمان ابتدا مسئولیت پذیری، جدیت و نقش آفرینی این سردار شهید در جبهه برای همگان روشن شد، عنوان کرد: ازهمان ابتدای ورودش به جبهه جنگ مسئولیت هایش آغاز شد و درنهایت به جایی رسید که اگر در مجموعه سپاه و جنگ شهید “حسن باقری” یک جایگاه ویژه و برجسته دارد شهید محمدی زاده نیز به حسن باقری لشکر هفت ولیعصر(عج) خوزستان تبدیل شده بود بااین تفاوت که شهید باقری بشدت اهل خطابه و سخنرانی در محافل و جلسات قرارگاه بود اما سردار شهید حاج عظیم محمدی زاده کمتر اهل سخنرانی و صحبت بود.

فرمانده لشکر هفت ولیعصر (عج) در دوران دفاع مقدس، شهید محمدی زاده را تنها نمونه بارز این لشکر در زمینه نظامی، فرهنگی، اخلاقی، روش و منش برشمرد و گفت: این شهید در بعد نظامی از بلوغ بالایی برخوردار بود به گونه ای که ما همیشه در جلسات مربوط به طراحی عملیات های جنگی منتظر نظر و ایده های وی در خصوص تاکتیک ها و مسائل ریز بودیم.

سردار رئوفی ادامه داد: نظرات نظامی این شهید منطبق بر واقعیت بود و همواره با یک دید عمیق نظامی و با غلبه بر احساسات نظر می داد و نظرش همواره تعیین کننده عملیات های جنگی بود، ضمن اینکه چون عاقلانه فکر می کرد همیشه واقعیت هارا بدون ملاحظه بیان می کرد.

وی بابیان اینکه در عملیات کربلای ۵ نیز از فکر و تدبیر عمیق این سردار شهید استفاده کردیم، تصریح کرد: شهید محمدی زاده از نظر اخلاقیات بسیار خاکی و متواضع بود به گونه ای که تمام افرادی که نامش را شنیده بودند با دیدن ظاهر وی و رفتارهای پراز تواضعش بشدت حیرت زده می شدند. ضمن اینکه به دلیل نقش تعیین کننده ای که در روند فرماندهی لشکر هفت ولیعصر (عج) داشت نامش برای فرماندهان تمام قرارگاه ها آشنا بود.

سردار رئوفی با اشاره به اینکه شهید محمدی زاده هیچ گاه به دنبال نشان دادن برتری های فکری و کاری خود نبود، افزود: وی همیشه در مقابل نیروهای جزء خود را کوچک نشان می داد که نشان دهنده تقوای زیاد این شهید والامقام بود.

وی یادآور شد: در مجموعه دفاع مقدس بعد از شهادت افرادی همچون شهیدان بادروج و اسکندری ما بشدت در زمینه کارستادی احساس خلأ کردیم و پس خلأ و چالش نظامی نیز از تبعات پس از شهادت حاج عظیم محمدی زاده بود به گونه ای که اگر جنگ تحمیلی تمام این سالها و تا امروز نیز ادامه داشت بازهم نمی توانستیم شخصیتی همچون وی پیدا کنیم که بتواند خلأ های نظامی جنگ را پر کند.

فرمانده لشکر هفت ولیعصر (عج) در دوران دفاع مقدس در ادامه بابیان اینکه شهادت سردار عظیم محمدی زاده در عملیات کربلای پنج واقعا کمر این لشکر را شکست، گفت: امروزه جوانان ما امثال شهید محمدی زاده هارا الگو قرار داده اند که در خارج از مرزها مشغول دفاع از اسلام و رسیدن به درجه رفیع شهادت هستند بنابراین باید هرچه بیشتر و بهتر بابرگزاری چنین یادواره هایی این شهدا را به مردم و به ویژه نسل جوان شناسایی کنیم.

به گزارش مهر، در حین برگزاری یادواره سردار شهید دزفولی “عظیم محمدی زاده” کلیپ و سرودی در وصف این شهید والا مقام پخش و اجرا شد، تصویر منقش به ظاهر این شهید والا مقام نیز در طول برگزاری یادواره توسط یک هنرمند کشیده شد. حاج محمد صادق آهنگران نیز در این مراسم به مداحی در وصف شهید محمدی زاده پرداخت.

درپایان این مراسم که با استقبال خوب مردم و مسئولان روبروشد، از تمبر یادبود شهید محمدی زاده و دو کتاب زندگانی و روایت خاطرات سردار شهید “حاج عظیم محمدی زاده” به نگارش خانم سلیمانی و کتاب ” کوکب هدایت” درخصوص عظمت اخلاقی این سردار شهید دزفولی با نگارش آیت الله دکتر عابدی توسط مسئولانی همچون مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده سپاه خوزستان، فرمانده سپاه دزفول، سردار کوسه چی، سردار رجبی، سردار رئوفی، آیت الله شفیعی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه دزفول و دیگر مسئولان شهری، استانی و کشوری رونمایی شد.

سردار شهید دزفولی “عظیم محمدی زاده” متولد سال ۱۳۳۲، کارمند شرکت کشت و صنعت کارون و معاون عملیاتی لشکر ۷ ولیعصر (عج) بود که در عملیات های فتح المبین، بیت المقدس و رمضان حماسه آفرینی کرد و در تاریخ ششم اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب ها: سردار شهید دزفولی سردار عبدالمحمد رئوفی نژاد دزفول