کد خبر : ۲۲۰۵۱۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ ساعت ۱۱:۲۴


«یکتا» در آغوش احمدی نژاد و مشایی / چرا اصولگرایان به متحد سابق خود روی خوش نشان نمی دهند؟

بازگشت برخي از اهالي يكتا به دامن محمود احمدي‌نژاد و تشكيلات او، نشان داد «نوپايداري‌ها» و يا به قول عبدالرضا داوري (از نزديكان احمدي‌نژاد) «بخش تكنوكرات پايداري» همچنان در ميانه سپهر سياست ايران دست و پا مي زنند. آنها كه روزي با عنوان كساني كه با «جريان انحرافي زاويه داشتند»، جبهه يكتا را تشكيل دادند حالا بازگشته‌اند.

 «یکتا» در آغوش احمدی نژاد و مشایی / چرا اصولگرایان به متحد سابق خود روی خوش نشان نمی دهند؟

برخي از وزراي احمدي‌نژاد خردادماه سال گذشته جبهه يكتا را با هدف ورود به انتخابات تشكيل دادند. كامران دانشجو، نه تنها يكي از آنها، بلكه از تشكيل دهنده‌گان اين گروه بود. او در گفت‌وگويي صراحتا خط  خودش را از احمدي‌نژادي ها جدا كرده و صراحتا گفته بود كه در ولنجك انحراف ادامه دارد: «در ساختمان ولنجک هم همان حواشی موجود در دولت دهم وجود داشت که بنده بارها اعتراضم را علنی مطرح کردم و دیگر آنجا نرفتم.»
با تشكيل اين جبهه برخي از گمانه‌زني ها حاكي از اين بود كه يكتا قصد دارد تا چهره كابينه احمدي‌نژاد را در ميان بدنه اصولگرايي ترميم كنند و با هماهنگي احمدي‌نژاد اين تشكيلات به راه افتاده است. اما نزديكان احمدي نژاد صراحتا ارتباط اين جبهه با او را تكذيب كردند و اعضاي اين جبهه نيز اعلام كردند كه هيچ هماهنگي با احمدي‌نژاد صورت نگرفته بود. كامران دانشجوي گفته بود: «نه بنده و نه دوستان دیگر مشورتی با آقای احمدی‌نژاد نداشتیم. نه به وی اطلاع دادیم و نه گفتیم که می‌خواهیم چنین جبهه‌ای را تشکیل دهیم. آقای احمدی‌نژاد هم درباره تأسیس این جبهه هیچ وقت از ما سؤال نکرده و علی‌القاعده برایش موضوعیت نداشته وگرنه سؤال می‌کرد.»  
دیگر اعضای یکتا را نیز افرادی تشکیل می‌دادند که یکی از مهمترین موضع‌گیری‌هایشان انتقاد به احمدی‌نژاد بود. از میان آنها می‌توان از زریبافان یاد کرد. کسی که هنوز نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از زیرمجموعه‌ او، بنیاد شهید منتشر نشده است. او در یک مصاحبه انتقاد تند و تیزی به احمدی‌نژاد داشت و گفته بود: «من بعد از پایان دولت دهم اصلاً ولنجک نرفتم هیچ علاقه‌ای هم ندارم آنجا بروم و منتظرم که ان‌شاءالله آقای احمدی‌نژاد روزی رسماً از افکار انحرافی اعلام تبری بجوید و بگوید من آن افکار را قبول ندارم.»‌ تیم رسانه‌ای دولت قبل نیز در واکنش به این مصاحبه با انتشار مطلبی در سایت دولت بهار ضمن برشمردن رابطه صمیمانه زریبافان و مشایی در قدیم نوشتند: حال باید از زریبافان پرسید شما که اینقدر به شخص رییس دولت دهم انتقاد داشتید چرا جرات آن را نداشتید که مثل یک مرد واقعی استعفا بدهید و اجازه ندهید "ننگ"! احمدی نژادی بودن روی پیشانی تان بماند؟!
در همین شرایط است که خبر مي رسد دو تن از اعضاي جبهه يكتا يعني سيدمحمد حسيني و كامران دانشجو قرار است در همايش «بازخوانی گفتمان امام و رهبری» كه هفته آينده در دفتر احمدي‌نژاد برگزار مي شود، به عنوان سخنران حضور پيدا كنند.
اين موضوع نشان مي‌دهد كه دو طرف تمايل زيادي پيدا كردند كه اختلافات گذشته را كنار بگذارند. در حقیقت، جبهه يكتا بعد از شكست و ناكامي اصولگرايان در انتخابات اخير دست از پا درازتر به سمت تشكيلات احمدي‌نژاد بازگشتند. از طرف احمدي‌نژاد نيز به طور حتم  «با گرمی» با آنها برخورد شده و براي جذب حداكثري به عنوان سخنران مراسم انتخاب شده‌اند. در اين ميان تنها جاي يك نفر خالي است. اسفنديار رحيم مشايي كه اين روزها به پستوي سياست احمدي‌نژاد فرستاده شده تا در اين يك سال آخر شايد بتوان او را از تيغ تيز انتقادات اصولگرايان دور نگهداشت. اما احمدي‌نژاد نشان داد كه اهل كنار گذاشتن او نيست و اين مخالفان مشايي هستند كه ناچارند در نهايت زير پرچمي قرار بگيرند كه همه كاره آن اسفنديار رحيم مشايي است.
تمام این مسائل در شرایطی روی می‌دهد که رسانه‌های اصولگرا حتی یک خط خبر از احمدی‌نژاد و سفرهای استانی‌اش منتشر نکردند. حتی نسبت به برگزاری همایش‌های «بازخوانی گفتمان خط امام و رهبری» او کاملا بی‌تفاوت هستند. این سکوت رادیویی رسانه‌های اصولگرا نسبت به محمود احمدی‌نژاد نشانه‌های روشنی دارد مبنی بر عدم تمایل آنها نسبت به بازگشت احمدی‌نژاد.

انتخاب

برچسب ها: احمدی‌نژاد جريان انحرافي انتخابات اصولگرايان