کد خبر : ۲۲۲۲۰۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۰ ساعت ۰۲:۴۱

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول تاکید کرد:
لزوم توجه اساسی به تقویت اماکن تاریخی و فرهنگی دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: تقویت اماکن تاریخی و فرهنگی دزفول در واقع تقویت فرهنگ و هویت شهراست که بایدموردتوجه اساسی قرار بگیرد.

 لزوم توجه اساسی به تقویت اماکن تاریخی و فرهنگی دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عظیم سرافراز شامگاه پنجشنبه در آیین رونمایی از کتاب متل های دزفولی که با حضور مردم و مسئولان در خانه تاریخی تیزنو برگزار شد ، اظهار کرد: در چندسال اخیرتلاش ها و فعالیت های زیادی در راستای معرفی آداب و رسوم ، اماکن تاریخی ، فرهنگی و مذهبی دزفول صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

وی بااشاره به تمدن چند هزارساله دزفول ، افزود : تمامی اماکن تاریخی و فرهنگی دزفول خود به تنهایی دنیایی از متل را درون خود دارند که اگر همه با هم همدل شویم و به احیای فرهنگ و هویت دزفول اقدام کنیم قطعا موفق خواهیم شد.

رئيس شورای اسلامی شهر دزفول بااشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و تقويت و اشاعه آداب و رسوم و حفظ فرهنگ ها و معماری های سنتی و قدیمی ، تصریح کرد: بنابراین همه ما در دزفول موظف هستیم که میراث گذشتگان و زحمات بزرگان و نیاکان خود را حفظ کنیم و در مسیر احیا و حفظ فرهنگ و هویت غنی دزفول گام برداریم.

سرافراز باتاکیدبراینکه مردم به شور و نشاط و گسترش فضاهای فرهنگی نیاز دارند، گفت: تقویت اماکن تاریخی و فرهنگی دزفول در واقع تقویت فرهنگ و هویت شهراست که بایدموردتوجه اساسی قرار بگیرد.

وی در پایان از مجموعه کارشناسان و مدیریت دفتریونسکوی دزفول درراستای تاليف کتاب متل های دزفولی تقدير و تشکرکرد و خواستار تداوم اينگونه فعاليت ها شد.

محمدحسین حکمت فر پژوهشگر دزفولی نیزدرسخنانی کوتاه خواستار توجه بيشتر مردم و بویژه علاقه مندان در عرصه فرهنگ و تمدن در راستای جمع آوری حکایات و روایات دزفولی از زبان افراد کهن سال شد و اظهار کرد: در نزدیکی تمامی ما افراد کهن سالی وجود دارد که می توانیم از خاطرات و روایات آنها از دوران گذشته بهره ببریم و با ضبط و ثبت اين خاطرات در مسیر حفظ این میراث ارزشمند گام برداریم

برچسب ها: عظیم سرافراز رئيس شورای اسلامی شهر دزفول