کد خبر : ۲۲۲۱۸۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۱۲ ساعت ۲۰:۲۷

فرهاد جاموسی
تمهیدات ویژه ای برای پذیرایی از میهمانان نوروزی برنامه ریزی شده است

تشکیل ستادی متشکل از هفت کمیته جهت خدمات رسانی به مسافران نوروزی در دزفول

 تمهیدات ویژه ای برای پذیرایی از میهمانان نوروزی  برنامه ریزی شده است


به گزارش دز خبر "فرهاد جاموسی" در اینباره گفت: در آستانه فرارسیدن فصل بهار و عید نوروز به منظور استقبال هرچه بهتر از مسافران نوروزی که قصد اقامت و یا عبور از دزفول را دارند، تمهیدات ویژه ای جهت خدمات دهی مناسب به این مسافران توسط شهرداری دزفول اتخاذ شده است.

وی افزود: درجلسه کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر که روز گذشته برگزار گردید مقرر شد تا یک جلسه ویژه با نیروی انتظامی ، دادستان ، اورژانس و پزشکی قانونى برگزار شود تا تدابیر لازم جهت مدیریت اتفاقات و حوادث ناگهانی اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر دزفول نصب توالت فرنگى درسرویس های بهداشتی پارکها، استقرار اتوبوس در هشت نقطه شهربرای انتقال شهروندان و مسافران به پارک های جنگلی لاله و لادن ، ارائه کیسه زباله به گردشگران در ورودی پارک رعنا و استقرارکیوسک های راهنمای گردشکری با عنوان از من بپرس در ورودی های شهر را ازدیگرمصوبات این کمیسیون به مناسبت ایام نوروز برشمرد.

جاموسی همچنین از استقرار ۲۰۰ تاکسی توریستی درمیادین و پارک ها، آمادگى ۲۴ ساعته پمپ های گازوبنزین و استقرار نیروهای ثابت برای نظافت سرویس های بهداشتى را از دیگر مصوبات این کمیسیون خدمات شورای شهرعنوان کرد و گفت : دراین هفته تمامی خطوط عابرپیاده، خطوط جاده ای و جداول رنگ آمیزی می شوند و پل ها و نرده ها نیزنوسازی و نظافت خواهند شد.

وی از نصب سیستم روشنایی باچشم انداز زیبا در میدان موشک خبرداد و افزود: طی صحبتی که با ریاست برق شهرستان شد مقررشده تا روستایی تمامی نقاط شهرتامین شود و درصورت فرسوده بودن قسمت هایی ازشبکه برق نسبت به تعویض آن اقدام شود ضمن اینکه رئیس اداره برق از نصب ۱۰۰ دستگاه ترانس بااعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درسطح شهرستان خبرداده است.

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر دزفول بابیان اینکه درایام نوروز دونوبت در شبانه روز زباله ها جمع آوری خواهند شد، تصریح کرد: ماشین شست و شوی زباله نیز در طول شبانه روز ۶۰ سطل زباله را شست و شو خواهد کرد.

جاموسی با بیان اینکه بطور کلی تمهیدات ویژه ای برای خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران از سوی شورا و شهرداری تدارک دیده شده، گفت : به همین منظور ستادی متشکل از هفت کمیته اجرایی حمل و نقل، خدمات و نجات، ایمنی و ترافیک درون شهری، هماهنگی امور شهرداری های مناطق سه گانه، اسکان و رفاه، خدمات بهداشت و سلامت محیط زیست، اطلاع رسانی و تبلیغات و امور فرهنگی در حوزه های مربوطه وظیفه خدمات دهی به مسافران نوروزی و شهروندان را در طول ایام نوروز به عهده خواهند داشت.

وی در خصوص وظایف هر یک از این کمیته های هفتگانه گفت: کمیته اجرایی حمل و نقل متشکل از مدیران عامل سازمان های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مدیریت پایانه مسافربری دزفول است، که علاوه بر وظیفه عمومی خود که حمل و نقل مسافرین و شهروندان است، در ایام نوروز با تشکیل تورهای گردشگری شهری یک روزه مسافران نوروزی را با امکانات تفریحی و جاذبه های تاریخی و گردشگری دزفول آشنا خواهند کرد.

وی از دیگر وظایف این کمیته را آماده سازی و زیبا سازی ترمینال ها و پایانه های مسافربری، ایستگاههای اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کنترل سطح کیفی و کمی نرخ خدمات غرفه های موجود در پایانه مسافربری و پارکینگ ها و تهیه و تکمیل تابلوهای راهنمایی و معرفی جاذبه های گردشگری در پایانه ها و ترمینال های مسافربری عنوان کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهردزفول با بیان اینکه مدیریت کمیته خدمات امداد و نجات به سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری سپرده شده است، افزود: این کمیته در چارچوب اسکان مسافران آسیب دیده، استقرار تیم های امداد و نجات در کمپ های نوروزی و سواحل رودخانه و سایر اماکن محل اسکان مسافران نوروزی فعالیت خواهند کرد.

جاموسی افزود: کمیته خدمات ایمنی و ترافیک درون شهری با محوریت واحد ترافیک شهرداری دزفول کار روان سازی ترافیک را با جلوگیری از حفاریها از اول اسفند آغاز کرده و در راستای وظایف محول شده، این کمیته در حال حاضر مشغول به رنگ آمیزی ایستگاه های سایبان پلیس و خط کشی معابر و مسیرهای تردد عابرین پیاده است.

وی از دیگر وظایف مصوب شده برای این کمیته به کنترل کلیه تابلوهای راهنمایی و رانندگی و راهنما در سطح شهر و همچنین استقرار کیوسک نیروی انتظامی در مناطق شلوغ و تفریحی اشاره کرد.

جمع آوری متکدیان

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهردزفول در خصوص کمیته هماهنگی امور شهرداری های مناطق سه گانه دزفول نیز گفت: این کمیته که متشکل از معاونان امور شهر مناطق سه گانه شهرداری دزفول می باشد وظیفه رسیدگی موثر به وضعیت زیرساخت ها و تأسیسات شهری در همه ابعاد بهداشتی، حمل و نقل و امور فرهنگی، پاکسازی حریم جاده ها و مبادی ورودی شهر به صورت مستمر، بازدید و ترمیم مبلمان شهری، هماهنگی جهت ساماندهی بازارچه های شهرداری، ایجاد و بهسازی پارکینگ های موقت و دائمی، نظافت و رفع نواقص کلیه اماکن تفزیحی و گردشگری شهری، برپایی و آماده سازی چادرهای نماز یا نمازخانه موقتی در پارک ها و کمپ ها، تکمیل روشنایی و نورپردازی پارک ها و اماکن عمومی، جمع آوری کلیه نخاله های ساختمانی و اجرای برنامه مانور جمع آوری متکدیان را بر عهده دارند که بخش بزرگی از امور اجرایی بر عهده این کمیته است.

جاموسی در خصوص کمیته اسکان و رفاه مسافران نوروزی توضیح داد: با توجه به حضور چشم گیر مسافران نوروزی در دزفول وظیفه اسکان آنها به کمیته اسکان و رفاه سپرده شده است و از این کمیته خواسته ایم تا با آماده سازی کمپ های نوروزی و ساماندهی چادر های استقرار مسافران نوروزی در مکان های از قبل تعیین شده امکانات رفاهی مسافران محترم از قبیل آب شرب، ایمنی و امنیت، روشنایی، سرویس بهداشتی و حمام و دیگر موارد خدماتی و رفاهی را فراهم آوردند.

وی ، پیگیری جهت استقرار عابر بانک در محل کمپ های نوروزی، ایجاد سرویس بهداشتی جهت جانبازان و معلولین، نظارت بر جمع آوری زباله ها بصورت روزانه در سه شیفت و احداث سکوی نماز در کمپ ها را از دیگر وظایف این کمیته برشمرد.

لزوم حفظ موارد زیست محیطی

رئیس کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهردزفول با اعلام اینکه سلامتی مسافران نوروزی و همچنین حفظ محیط زیست از اولویت های ویژه شهرداری است گفت: جهت تحقق این مهم کمیته ایی تحت عنوان خدمات بهداشت سلامت و محیط زیست تشکیل شده که وظیفه نظارت بر عرضه مستقیم مواد غذایی در محل های اسکان مسافران، نظارت و کنترل وضعیت بهداشتی مراکز تفریحی و عرضه کنندگان مواد غذایی در این مراکز، رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی و نظارت بر ایمنی محل های اسکان مسافران نوروزی به این کمیته محول شده است.

جاموسی در خصوص وظایف کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی بیان کرد: با توجه به اهمیت معرفی همه جانبه شهرستان دزفول به مسافران نوروزی برای این کمیته وظایفی از قبیل تهیه نقشه راهنمای گردشگری، بروشور، پلاکارد و تراکت های اطلاع رسانی و هشدار دهنده، انجام تبلیغات محیطی با مضامین خیرمقدم در مبادی ورودی شهر، اطلاع رسانی و هشدار نسبت به شنا در مناطق خطرناک رودخانه دز، به کارگیری و استفاده از ظرفیت های انجمن های مردم نهاد طرفدار محیط زیست و فرهنگی شهرستان در مبادی ورودی و ایستگاه های از من بپرس، تهیه فیلم و عکس جهت مستند سازی برنامه های نوروزی و برپایی سفره هفت سین با بکارگیری هنرهای بومی و محلی تعریف شده است.

وی ضمن تقدیر از کلیه عوامل و دست اندرکاران حاضر در این کمیته ها و همچنین همه عوامل اداری و خدماتی شهرداری دزفول که در امر استقبال از میهمانان نوروزی مشارکت دارند افزود: امیدوارم با توجه به زحماتی که کلیه پرسنل شهرداری در بخش های مختلف شهرداری متقبل شده اند، میهمانان نوروزی ایام خوبی را در دزفول سپری کرده و با سلامت کامل و خاطری خوش این شهر را ترک کنند.

جاموسی تاکیدکرد: امام (ره) فرموده است “من منت مردم را می کشم و من منت کش مردم هستم ، بنابراین همه ما باید این جمله را چراغ راه خود کنیم و سرمشق زندگی خود قراردهیم و همواره مدیون و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی در پایان از زحمات و همکاری های تمامی پرسنل سه گانه شهرداری و تک تک مسئولان شهرستان  تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها: فرهاد جاموسی