کد خبر : ۲۲۲۱۸۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۰۹ ساعت ۲۰:۵۰

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول خبرداد:
کودکان کار از چهارراه های دزفول جمع آوری می شوند/ لزوم همکاری شهرداری و آموزش پرورش در اسکان هرچه بهتر مسافران نوروزی

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول از تلاش برای جمع آوری کودکان کار از چهارراه های دزفول خبرداد و خواستار همکاری متولیان دراین طرح شد.

 کودکان کار از چهارراه های دزفول جمع آوری می شوند/ لزوم همکاری شهرداری و آموزش پرورش در اسکان هرچه بهتر مسافران نوروزی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ز(دز ان ان)، امیر عیسی زاده عصرامروز دوشنبه در دهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول اظهار کرد: در نوروز 95 بالغ بر دو میلیون و 300 هزار مسافر و گردشگر وارد شهرستان دزفول شده بودند که با توجه به آمار 4.5 میلیون نفری مسافران نوروزی درتمام خوزستان ، دزفول از حجم بالای ورود مسافر برخوردار بوده که جای خوشحالی دارد.

وی افزود: سال گذشته ناهماهنگی هایی دربحث اسکان مسافران نوروزی در شهرستان به وجود آمد اما تمام تلاش هابایددرراستای رفع و عدم تکرارآن مشکلات باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول بابیان اینکه باراصلی اسکان مسافران نوروزی برعهده شهرداری  و اداره آموزش وپرورش است، گفت: شهرداری و آموزش پرورش باید با برقراری یک تعامل خوب بتوانند میزبانی قابل قبولی ازخود درایام نوروز 96 به جای بگذارند.

فعال شدن مدارس شهرهای اقماری در نوروز
عیسی زاده خواستار فعال شدن مدارس بخش مرکزی شهرستان در بحث اسکان مسافران نوروزی شد و افزود: هرچند به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر نزدیک شده ایم اما مانیزدرفرمانداری درصدد رفع نیازهابرای میزبانی هرچه بهتر دزفول درایام نوروز خواهیم بود.

وی در ادامه صحبت های خود به موضوع حضور کودکان کار در چهارراه ها و میدان های دزفول و رفتارهای نامناسب و ناهنجار این کودکان گریزی زد و توضيح داد: درتمام سال های اخیر تعیین متولی اصلی این کودکان حلقه مفقودشهرستان بود که ما پس از پیگیری و بررسی های به عمل آمده توانستیم مسئولیت های نهادهای درگیردراین موضوع را به آنها تفهيم کنيم.

وی تصریح کرد:این کودکان در صورت بدسرپرست و یا بی سرپرست بودن متولی آنها بهزیستی خواهد بود و درصورت تبهکاربودن دادستانی بایدوارد شود و اگر متکدی هستند شهرداری باید ساماندهی آنان را برعهده بگیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول ادامه داد: اردوگاه اسکان این گونه افراد در اهواز است که انتقال این افراد به اهواز نیز خود پروسه زمانبری است اما ما در فرمانداری قول پیگیری و ساماندهی این کودکان کاررا خواهیم داد چرا که حضور آنها  و رفتارهای ناهنجاری  که همواره مرتکب می شوند نه تنها موجب زشت شدن منظر شهری بلکه موجب اعتراضات گسترده شهروندان شده است.

هشدار در خصوص چهارشنبه سوری
عیسی زاده همچنین بااشاره به نزدیکی به چهارشنبه آخرسال عنوان کرد: نباید مانع شادی و نشاط مردم شد ، سال گذشته نیز در شهرستان دزفول با یک مدیریت درست و آزاد گذاشتن اصولی شهروندان، شاهد یک چهارشنبه سوری با حوادث بسیارکم بودیم.

وی ابرازامیدواری کرد امسال نیزجشن چهارشنبه سوری دردزفول باامنیت کامل و به دور از حادثه برگزار شود.

عیسی زاده خواستار برگزاری کلاس های آموزشی توسط آموزش وپرورش باهمکاری نیروی انتظامی و دستگاه های متولی برای آشنایی دانش آموزان با خطرات مواد منفجره شد و تاثیراین آموزش هارا بیشتراز برخوردهای پلیسی دانست.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول همچنین به آموزش وپرورش شهرستان هشدار داد تا با تدابیرمناسب جلوی ورود مواد محترقه به مدارس گرفته شود.

برچسب ها: امیر عیسی زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول