کد خبر : ۲۲۱۸۶۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۶ ساعت ۱۰:۱۲

معاون عمران وزیر آموزش وپرورش:
20 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی هستند/ تحصیل 2.5 میلیون دانش آموز درمدارس خيرساز

معاون عمران وزیر آموزش وپرورش گفت: در حال حاضر بالغ بر 2.5 میلیون دانش آموز کشور در مدارس خيرساز تحصیل می کنند.

 20 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی هستند/ تحصیل 2.5 میلیون دانش آموز درمدارس خيرساز

به گزارش خبرنگار دز ان ان، مرتضی رئیسی ظهر امروز جمعه در آئین افتتاح مجتمع ورزشی زنده یاد حاج کاظم ریسمان سنج که با حضور مسئولین در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز نقش ویژه ای در اداره آموزش وپرورش کشور دارند.

وی افزود: در کشور افراد ثروتمند زیادی وجود دارد اما خداوند به عده قلیلی توفیق بخشش و ایثار  بویژه برای کمک به امر آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان این مرز و بوم را می دهد.

معاون عمران وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه آموزش وپرورش بدون وجود خیران تحرکی نخواهد داشت، گفت: در حال حاضر 2.5 میلیون نفر از دانش آموزان کشور در مدارس خيرساز مشغول به تحصیل هستند.

برخی مدارس فاقد استاندارد هستند
رئیسی ادامه داد: بااین وجود هنوز هم مدارس زیادی در سطح کشور وجود دارند که از کوچکترین امکانات رفاهی و آموزشی برخوردار نیستند بگونه ای که 30 درصد از مدارس کشور فاقد استانداردهای لازم هستند.

وی بابیان اینکه 20 درصد از مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی و 10 درصد تخریبی هستند، تاکید کرد: داشتن مدرسه ایمن حق هر دانش آموز ایرانی است که این امر باید بعنوان یک مطالبه توسط مسئولان بویژه نمایندگان مجلس پیگیری شود.

وی در ادامه بااشاره به اقدامات شايسته خانواده نیکوکار ریسمان سنج، گفت:خانواده ریسمانسج در استان های تهران ، البرز ، کردستان ، خراسان و خوزستان چندین واحد آموزشی و ورزشی ساخته و یا در حال احداث هستند که وجود این خیران ملی یک افتخار محسوب می شود.

رئیسی در پایان با تقدیر از زحمات مسئولان آموزش وپرورش دزفول و استان، فرماندار و نماینده دزفول در مجلس، مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان و بویژه دزفول، استاندار خوزستان و مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، یادآور شد: از مسئولان شهرستان دزفول انتظار داریم که در حفظ و نگهداری از این فضاهای آموزشی و ورزشی خيرساز بیش از پیش تلاش کنند چرا که برای احداث آنها زحمات زیادی کشیده شده است.

برچسب ها: معاون عمران وزیر آموزش وپرورش رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور مرتضی رئیسی