کد خبر : ۲۲۰۵۴۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ساعت ۲۱:۲۵

سردار نقدی در دزفول:
مردم دزفول منتظر کمک هیچ مسئولی نباشید/ مانند زمان جنگ به تنهایی جلو بروید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مردم دزفول منتظر هیچ کس نباشید همانگونه که در زمان جنگ نیز منتظر کمک های کسی نبودید و هم اکنون نیز تصور کنید که تنها هستید پس با تمام توان خودتان در عرصه اقتصاد مقاومتی قدم بردارید.

 مردم دزفول منتظر کمک هیچ مسئولی نباشید/ مانند زمان جنگ به تنهایی جلو بروید

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا نقدی عصر امروز سه شنبه در همایش بزرگداشت چهارم خردادروزمقاومت و پایداری مردم دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهرستان اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت مردم دزفول قهرمان زبانزد عالم است و دزفول توانسته چهارم خرداد را درتاریخ کشورمان و تاریخ آزادی خواهی ملت های به پا خاسته ماندگار کند.

وی افزود: مردم دزفول در تمام دوران جنگ تحمیلی قدر عظمت خودرا دانستند و آن را نه ارزان و بلکه گران نیز نفروختند و زیر باران گلوله ها، توپ ها و موشک ها حسرت یک آخ را بر دل دشمن گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بابیان اینکه در زمان جنگ صدای سفير گلوله و موشک و لرزه و انفجار دیوار ها لالایی کودکان دزفولی بود و آوای آرامش شيرخوارگان این شهر صدای غرش هواپیما ها و شکستن دیوارهای صوتی بود.

سردار سرتیپ پاسدار نقدی با بیان داستان هایی از شجاعت و مقاومت مادران و پدران دزفولی در زمان جنگ، اظهار کرد: گفتن از حماسه های مردم دزفول پایانی ندارد و باید برای این حماسه ها، جانبازان، شهیدان و لحظه لحظه قربان قلب مادرانی که انتظار فرزند خودرا می کشيدند هزاران کتاب نوشت.

وی بابیان اینکه دزفول هم درخانه حماسه آفرید و هم جبهه های جنگ را سراسر غرق حماسه کرده بود، افزود: هر یک از حماسه های مردمان دلاور دزفول نیازمند یک کتاب است.

استکبار شناسی مردم دزفول

سردار نقدی نحوه حماسه مردم دزفول را به یک کتاب استکبار شناسی و آمریکا شناسی تشبیه کرد و گفت: حماسه های مردم دزفول به ما دشمنانی را می شناساند که درطول سال های دفاع مقدس درمقابل آن حجم عظیم حملات وحشیانه رژیم بعثی کوچکترین عکس العملی از خود نشان نداد و دربرابر هزاران بمب و موشکی که روانه این شهر و کشور شد حتی یک سطر بیانیه در محکومیت این جنایات صادر نکرد.

وی ادامه داد: دشمنی که امروز اگر کوچکترین اتفاقی در یک نقطه از ایران رخ دهد نظام اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم و بیانیه های پی در پی صادر می کند و شبکه های ماهواره ای و مجازی خودرا نیز پر از حرف و شعار علیه ملت ما می کند در حالی که در مقابل آن همه کشتار، گورهای دسته جمعی و سیل های خون مردمان دزفول و خوزستان در زمان جنگ هیچ یادی از حقوق بشر و ارزش جان انسان ها نکردند.

دزفولی ها ویژگی وحشی استکبار را می شناسند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور همچنین بابیان اینکه مردم دزفول به خوبی خصوصیت وحشی استکبار و ضد انسانی بودن رژیم های فاسد غربی را با گوشت و پوست خود لمس کرده اند، افزود: تاریخ مردمان دزفول با شناخت، آگاهی و بصیرت نسبت به این دشمنی ها عجین شده است.

سردار سرتیپ نقدی عنوان کتاب دیگر حماسه های دزفول را استقامت و مقاومت نامگذاری کرد و نقش بی بدیل علما و روحانیون برجسته دزفول از جمله مرحوم آیت الله قاضی  در زمان جنگ و در راستای ايستادگي خود در شهر و سفارش به ایستادن به مردم را مورد تقدیر قرار داد.

مقاومت کلید پیروزی است

وی در ادامه کلید رسیدن به پیشرفت و رسیدن به قله های پیروزی را عمل به مقاومت برشمرد و عنوان کرد: استقامت و مقاومت نه تنها در این آخرت بلکه در این دنیا نیز پاداش دارد چرا که پیروزی در این دنیا نیازمند مقاومت در راه حق است.

سردار نقدی ادامه داد: در راستای نشان دادن اهمیت مقاومت همین بس که در قرآن نیز این واژه همراه با ایمان به خداوند آمده و صبر و استقامت در قرآن  هم طراز حق هستند که این موضوع ارزش ایستادگی و مقاومت را نشان می دهد.

وی مجددا با بیان آیاتی از قرآن برای تبیین و اهمیت نقش مقاومت، ایستادگی را عامل پیروزی تعداد کم در مقابل تعداد زیاد دانست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروزه میبینیم مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی و نور اسلام ناب محمدی عراق، یمن، لبنان و فلسطین را فتح کرده درحالی که رزمندگان ما برای دفاع به این کشورها اعزام نشده اند بلکه این استقامت و ایستادگی ملت ایران به ویژه دزفول قهرمان در جنگ تحمیلی و درمقابل دشمن  بود که الگویی برای آزادی خواهان این کشورها شد.

سردار نقدی تسلیم نشدن ملت آزادی خواه ایران در برابر ابرقدرت ها، فتح اسلام و انقلاب را ناشی از مقاومت و استقامت ملت ایران عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم درادامه نیز تمام نقاط کلیدی جهان را بااین استقامت و پایداری خود فتح کنیم همانطور که تاکنون نیز با صبر خود نقاط زیادی را فتح کرده ایم.

وی بابیان اینکه ایستادگی کار هرکسی نیست، گفت: در صحنه های جنگ مردمانی مثل مردمان دزفول می خواهیم که با تمام توان زیر باران موشک ها و گلوله باران ها ایستادگی کنند بنابراین هرکسی مرد این میدان نيست همانطور که امروزه خیلی ها که تاپیش از این صحبت از مقاومت و اسلام می کردند اکنون ملت ایران را دعوت به سازش با دشمن می کنند.

سردار نقدی دعوت به سازش درمقابل آمریکا و دشمنان غربی را یک پیشنهاد غلط، غیرقابل قبول و نادرست و یک طنز تلخ برشمرد و گفت: بسیار اشتباه است که از ملتی که آن زمان در مقابل آن حملات وحشیانه تسلیم نشدند و قهرمانانه سخن ترین لحظه ها و وقایع را تحمل کردند بخواهیم اکنون بخاطر تحریم ها و گران شدن دلار دربرابر این دشمنان خونخوار کوتاه بیایند و سازش کنند.

دزفولی ها منتظر کمک هیچ کس نباشند

وی خطاب به مردم و مسئولان دزفول گفت: امروزه جا دارد مردم و مقامات دزفول قهرمان همانطور که در دفاع مقدس درخشیدند و حماسه آفریدند امروز نیز در عرصه اطاعت از ولایت و عمل به اقتصاد مقاومتی حماسه بیافرینند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: مردم دزفول منتظر هیچ کس نباشید همانگونه که در زمان جنگ نیز منتظر کمک های کسی نبودید و هم اکنون نیز تصور کنید که تنها هستید پس با تمام توان خودتان در عرصه اقتصاد مقاومتی قدم بردارید.

سردار نقدی بابیان اینکه اگر عده اي بجای التماس کردن به بانک های اروپایی برای به گردش درآوردن دلار از مقاومت مردم دزفول و ایستادگی آنها درس و عبرت می گرفتند تاکنون قطعا به نتایج بسیار خوبی در کشور رسیده بوديم، لازمه مقاومت را خودباوری، باور عظمت شخصیت خود و توکل به خدا برشمرد.

وی تصریح کرد: درس مقاومت مردم دزفول به تمام ملت ما این است که به خودمان اعتماد کنیم، ظرفیت های عظیم خودرا بشناسیم و به خدا توکل کنیم چرا که پیروزی در مقاومت است.
سردار نقدی تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده توسط دزفول به اسلام را حماسه و درس های فراموش ناشدنی برشمرد و گفت: از خدا می خواهیم به تمام ما ظرفیت شناخت این حماسه ها و مقاومت های دلیرانه مردم دزفول همیشه قهرمان و مقاوم و یادگیری مکتب شهدا را روزافزون کند.

به گزارش دز ان ان، در همایش بزرگداشت روز مقاومت و پایداری مردم دزفول علاوه بر سردار نقدی، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان، سردار رجبی فرمانده تیپ مردم پایه حضرت مهدی (عج) و سایر مسئولان شهرستان و مردم قشرهای مختلف دزفول به ویژه خانواده شهدا و جانبازان نیز حضور داشتند.

درپایان این مراسم از هفت کتاب منتشر شده به همت مرکز فرهنگی و هنري دفاع مقدس دزفول توسط مسئولان لشگری و کشوری حاضر در مراسم رونمایی شد.

این کتاب ها شامل کتاب "فاتحان شلمچه" با محتوای نگاهی به عملکرد لشکر هفت ولیعصر (عج) در عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد، کتاب "دکترین عملیاتی" شامل نقش آموزه های اسلامی در پیشبرد و پیروزی در جنگ تحمیلی به کوشش سردار رئوفی نژاد فرمانده لشگر هفت ولیعصر (عج) ، کتاب "خرده روایت هایی از شهر آجری" شامل داستان های کوتاه از نویسندگان جوان دزفول در دوران دفاع مقدس، کتاب چهارم با عنوان "خط دوم نبرد" شامل خاطرات زنان شهیده دزفولی در 8 سال دفاع مقدس به کوشش مرضیه زرکي، کتاب"  آسمان خبری دارد"  شامل خاطرات و روایت نوجوان عارف و شهید عبدالحسین خبری به کوشش گروه روایت گران شهدای دزفولی در مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس این شهرستان، کتاب "کوکب هدایت" با محتواي درنگی در زندگی سردار شهید دزفولی  عظیم محمدی زاده معاون عملیاتی لشکر هفت ولیعصر به کوشش حجت الاسلام احمد عابدی، و آخرین کتاب با عنوان "عصمت" شامل خاطراتی از شهیده دزفولی عصمت پورعنبري به کوشش سیده رقیه آذرنگ بودند.

اجرای سرود توسط دانش آموزان با گویش محلی، اجرای نمایش زنده تاتر ویژه دفاع مقدس ، سرودن شعر حماسي توسط فرزند شاعر حماسی مرحوم آغاسی از جمله دیگر آیتم های همایش گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهرستان بود.

برچسب ها: سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا نقدی دزفول روز دزفول چهارم خرداد