کد خبر : ۲۲۱۱۵۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۲۷ ساعت ۱۷:۵۳


اشتباهات بزرگ وزنه‌‌‌‌‌‌‌برداری ایران در ماجرای بهداد سلیمی

ایرانی‌ها پس از مدال نیاوردن بهداد سلیمی در المپیک 2016 مرتکب اشتباهات بزرگی شدند؛ اشتباهاتی که می‌تواند هزینه زیادی روی دستمان بگذارد.

بهداد سلیمی وزنه را بالای سرش برد، داوران حرکت او را قبول کردند اما پس از چند دقیقه هیات ژوری رای داوران را رد کرد و اعلام کرد که بهداد سلیمی در بالا بردن وزنه مرتکب خطا شده است. از همین جا بود که حاشیه ها آغاز شد. اعتراضات شدید ایرانی ها به هیات ژوری و رئیس فدراسیون جهانی کلید خورد و بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی و علی مرادی تندترین اعتراضات را به اعضای فدراسیون جهانی انجام دادند.

اولین اشتباه این بود که بهداد سلیمی به دبیر کنفدراسیون آسیا لقب جلاد داد. او گفت به جای جلود که نام دبیر کنفدراسیون آسیاست باید گفت جلاد. این یک اشتباه بزرگ بود چراکه می تواند در آینده برای بهداد دردسرساز شود.
اعتراضات شدید هم دیگر اشتباه ایرانی ها بود. آن ها در حالی اعتراضات تندی می کردند که در اصل هیات ژوری حاکم مسابقه است. هیات ژوری طبق قانون می تواند هر نتیجه ای را برگرداند چراکه این هیات شامل 5 نفر می شود که از داوران هم ارشدتر هستند.
آن زمان هم که روسیه از المپیک حذف شد، کسی نتوانست کاری انجام دهد. حالا هم که نتیجه مسابقه ایران عوض شده، احتمالا بهتر بود اعتراض کمتری انجام می شد. چراکه حالا هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری می تواند تشکیل جلسه بدهد و درباره این اتفاقات تصمیم گیری کند. تهمت هایی که به تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری زده شد یکی دیگر از اشتباهات ایرانی ها بود. ضمن اینکه جلود هم نقشی در ماجرای مردود شدن وزنه بهداد سلیمی نداشته چراکه او تنها یک عضو در هیات ژوری است اما درخواست بازبینی فیلم را رئیس هیات ژوری می دهد که در حال حاضر یک استرالیایی این وظیفه را برعهده دارد.
حالا همین استرالیایی گفته که هیات رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری جلسه می گذارد و درباره رفتار ایران حرف می زند. مجموع این اتفاقات باعث شد به خاطر تشنج شدید، گارد امنیتی وارد سالن شود. این جزو معدود دفعاتی بود که این اتفاق رخ می داد.
آخرین اشتباه هم هک کردن سایت فدراسیون جهانی توسط ایرانی ها بود. فدراسیون جهانی یک خاطره بد از ایرانی ها دارد. سال 2005 یک نظرسنجی اینترنتی برای انتخاب وزنه بردار قرن برگزار شد که ایرانی ها برای رای دادن به حسین رضازاده کاری کردند که سایت فدراسیون جهانی از کار افتاد و مدل نظرسنجی عوض شد. در نهایت فدراسیون جهانی تصمیم گرفت به جای معرفی بهترین وزنه بردار قرن، 10 نفر برتر را معرفی کند.
همان زمان هم فدراسیون جهانی به شدت به ایران اعتراض کرد که چرا باعث شده چنین اتفاقی رخ دهد. حالا باید منتظر واکنش فدراسیون جهانی به تمام این اتفاقات باشیم.

خبرآنلاین

برچسب ها: وزنه برداری بهداد سلیمی المپیک 2016