کد خبر : ۲۲۲۰۸۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت ۱۶:۴۶

فرماندار ویژه دزفول:
نباید قوانین کشوری را به خاطر میل فردی برخی افراد خاص دردزفول زیرپا بگذاریم / کارشکنی ها و شیطنت ها ادامه دارد

فرماندار ویژه دزفول بابیان اینکه عده ای در دزفول همواره تمامی مسائل را به یکدیگر ربط داده و‌ در تمامی زمینه های پیشرفت این شهرستان کارشکنی می کنند، افزود: نباید قوانین کشوری را به خاطر میل فردی دردزفول زیرپا بگذاریم و این افراد بدانند که افکار قدیمی آنها دیگر مردم و بویژه جوانان را قانع نمی کند.

 نباید قوانین کشوری را به خاطر میل فردی برخی افراد خاص دردزفول زیرپا بگذاریم / کارشکنی ها و شیطنت ها ادامه دارد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حبیب اله آصفی ظهر امروز سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دزفول که به منظور استقبال از میهمانان نوروز ۹۶ در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی هرچه بهتر در ایام نوروز یک ستاد ازسوی استان برای تمامی شهرستان ها در نظر گرفته شده است.

وی محور اصلی این ستاد نوروزی را گردشگری برشمرد و افزود: ستاد نوروزی شامل ۱۰ کمیته مشخص از جمله کمیته خدمات و‌حمل و نقل، کمیته خدمات امداد و نجات، کمیته خدمات امنیتی، کمیته هماهنگی امورشهرداری و دهیاری ها، کمیته خدمات اسکان و رفاه، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و امور فرهنگی، کمیته خدمات بهداشت و سلامت و کمیته های محیط زیست و نظارت و تنظیم بازار است.

فرماندار دزفول بابیان اینکه دزفول از نظر ظرفیت های طبیعی و گردشگری یک ابرشهر محسوب می شود، گفت: باغات، رودخانه دز، دشت ها، مراتع سرسبز شهیون و سردشت، بافت تاریخی، مکان های مذهبی و فرهنگی، اقوام مختلف با گویش ها و سنت های مختلف، بیشه زارهای عباس آباد، میانرود و حمید آباد، دریاچه ها، پارک های ساحلی، سد دز و سد تنظیمی، مزارع گل، مرکزیت و نزدیکی دزفول به شهرهای متعدد از جمله اندیمشک، هفت تپه، شوش، شوشتر و گتوند از جمله ظرفیت های عظیم دزفول در حوزه گردشگری هستند‌.

آصفی عنوان کرد: دزفول از نظر بازار خرده فروشی در شمال خوزستان منحصر بفرد است که این امتیاز بزرگی برای جذب مسافر و گردشگر در ایام نوروز است.

وی همچنین تصریح کرد: این ظرفیت ها طلب می کند که سالانه بر تعداد مسافران و گردشگران به دزفول افزوده شود و اینها همگی فرصت های عظیمی برای ایجاد اشتغال جوانان است.

توجه به درآمدزایی از طریق صنایع دستی 

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه درایران بیش از نیمی از هزینه های توریست ها مربوط به خرید سوغات است، افزود: اگر بازار ایران به سمت توزیع و ارائه هرچه بیشتر صنایع دستی پیش برود موجب رونق در بخش اقتصاد، اشتغال و صنعت صنایع دستی می شودضمن اینکه فرهنگ غنی مملکت نیز تقویت می شود.

آصفی رونق بخش اقتصاد را منوط به تقویت بخش گردشگری برشمرد و اضافه کرد: دزفول نیز با برخورداری از ظرفیت های عظیم فرهنگی و تاریخی باید عمده اقتصاد خود را در این زمینه ها برنامه ریزی کند.

وی به وجود ظرفیت عظیم قوم بختیاری در بخش سردشت و آبشار شوی و‌روستاهای گردشگری دزفول در دو بخش شهیون و سردشت اشاره کرد و گفت: دستگاه ها و ادارات مختلف دزفول باید به هر نحوی حتی با برگزاری مسابقات عکاسی ظرفیت های خدادادی و بسیار زیبای دزفول را در مناطق و‌بخش های مختلف معرفی کنند.

لزوم ساماندهی بیشه زارها 

آصفی خواستار مدیریت و ساماندهی بیشه های عباس آباد، میانرود و‌حمید آباد شد و عنوان کرد: سیاه چادرهایی که در نوروز ۹۵ در مناطق مختلفی از دزفول برگزار شد بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفت که باید امکانات را بسیج کرده و تعداد آنها را در نوروز ۹۶ حدود ۱۰ برابر کنیم.

فرماندار دزفول در ادامه بیان کرد: درسال های اخیر پروژه های بسیار بزرگ و مهمی از جمله کارخانه فولاد شکل گرفته اندکه بی سابقه هستند اما متاسفانه همچنان خرابکاری و شیطنت ازسوی عده ای از افراد که منافعشان در تخریب دزفول است ادامه دارد.

آصفی بابیان اینکه عده ای در دزفول همواره تمامی مسائل را به یکدیگر ربط داده و‌ در تمامی زمینه های پیشرفت این شهرستان کارشکنی می کنند، افزود: نباید قوانین کشوری را به خاطر میل فردی دردزفول زیرپا بگذاریم و این افراد بدانند که افکار قدیمی آنها دیگر مردم و بویژه جوانان را قانع نمی کند.

فرماندار دزفول در پایان اظهار کرد: تمامی دستگاه ها و نهادهای دزفول باید با تعامل و همدلی برنامه های نوروز شهرستان را در نشاط کامل و با حفظ تمامی ارزش ها، قوانین و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند تا دزفول در نوروز ۹۶ کارنامه خوب و قابل قبول تری را نسبت به گذشته از خود به جای بگذارد

برچسب ها: حبیب اله آصفی فرماندار دزفول