کد خبر : ۲۲۰۷۴۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۲۴ ساعت ۱۶:۴۴


طلا به بالاترین قیمت یک ماه گذشته رسید

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) قیمت طلا به علت بی‌ثباتی بازار در اثر احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و عدم وضوح تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره بانکی این کشور امروز 8.5 دلار افزایش یافت و 1282.59 دلار فروخته شد.

 طلا به بالاترین قیمت یک ماه گذشته رسید

به گزارش شبکه خبری دز (دزان ان) به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه به بالاترین رقم در 4 هفته گذشته رسید.
تقویت ارزش دلار و کاهش ارزش بورس‌های آسیا در آستانه نشست‌ بانک‌های مرکزی در این هفته و همه‌پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا از عوامل این افزایش عنوان شده است.
فدرال رزرو، بانک مرکزی انگلیس، بانک مرکزی سوئیس و بانک مرکزی ژاپن در این هفته نشست خواهند داشت.
طلا اغلب به عنوان پایگاه امنی در برابر بی‌ثباتی‌های اقتصادی و مالی فرض می‌شود و به همین علت تاکنون 5 درصد در ماه ژوئن و 20 درصد امسال افزایش ارزش داشته است.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز در لحظه انتشار خبر با 8.35 دلار افزایش1282.59 دلار فروخته شد. در اوایل معاملات طلا به 1284.20 دلار در هر اونس، بالاترین رقم از 16 می رسیده بود.
مارک تو، رئیس بخش تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ در هنگ‌کنگ در این رابطه گفت: «بازار به علت بریگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره بانکی و همچنین دیگر نگرانی های منطقه‌ای پر از بی‌ثباتی است.»
«قیمت طلا افزایش یافته است و سطح 1300 دلار حداقل در هفته‌های آتی، هدف فوری بازار خواهد بود. »
با ضربه خوردن به دارایی‌های ریسکی، ارزش بازارهای بورس در بیش از 4 ماه گذشته بیشترین کاهش را داشت و ین ژاپن امروز تقویت شد و اینها ارزش فلز زرد را بالا برد.
بر اساس این گزارش، ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا 0.74 درصد بیشتر شد و در روز جمعه به 893.92 تن رسید که این میزان، بالاترین رقم از اکتبر 2013 به شمار می‌رود.

برچسب ها: قیمت طلا طلا