کد خبر : ۲۲۲۴۳۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۳/۲۳


بررسی موشکافانه iOS ۱۱ و معرفی ۳۶ ویژگی جدید آن (بخش دوم )

در چند بخش جداگانه از این مقاله، به بررسی دقیق تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS ۱۱ اپل خواهیم پرداخت.

با ما در فناوری اطلاعات شبکه خبری دزفول ( دز خبر ) همراه باشید تا به‌صورت موشکافانه و در دو بخش مجزا، به بررسی ویژگی‌های جدید و مهم سیستم عامل iOS ۱۱۱ اپل بپردازیم. بخش های بعدی مقاله، به‌زودی منتشر خواهد شد.

بخش دوم 

۱۰. اسکرین‌شات

در سیستم عامل جدید iOS 11 با فشردن هم‌زمان کلید پاور و دکمه‌ی هوم، یک اسکرین‌شات ثبت و به گوشه‌ی پایینی سمت چپ صفحه‌ی نمایش منتقل می‌شود. در این حالت کاربر می‌تواند در صورت تمایل با لمس اسکرین‌شات، آن را ویرایش یا بدون اعمال تغییرات، تأیید و ذخیره کند.

۱۱. نرم‌افزار نقشه‌ی پیشرفته با نقشه‌ی داخلی و راهنمای خطوط

شرکت اپل نسخه‌ی جدید نرم‌افزار نقشه‌ی خود را با پشتیبانی از نقشه‌ی داخلی تفرجگاه‌ها و فرودگاه‌ها برای سیستم عامل iOS 11 معرفی کرد. به‌عنوان مثال، نقشه‌ی داخلی امکان مشاهده‌ی رستوران‌های داخل فرودگاه را برای کاربران ممکن کرده است و با استفاده از آن می‌توان به این‌که رستوران مورد نظر در کدام طبقه از فرودگاه قرار دارد، پی برد.

ios 11

از دیگر ویژگی‌های بسیار کاربردی که به نرم‌افزار Maps افزوده شده است، می‌توان به راهنمای خطوط مسیر اشاره کرد. راهنمای خطوط در مسیر، از پشت سر گذاشتن دوربرگردان در جاده‌ها یا خروج از مسیری که باید در آن هدایت شوید، جلوگیری می‌کند. به علاوه، نرم‌افزار نقشه‌ی اپل اکنون محدودیت‌های سرعت جاده‌ای را که در حال رانندگی در آن هستید، نمایش می‌دهد.

۱۲. هنگام رانندگی مزاحم نشوید

ios 11

سیستم عامل iOS 11 مجهز به یک قابلیت ایمنی در رانندگی به نام «Do Not Disturb While Driving» یا «هنگام رانندگی مزاحم نشوید» است. قابلیت یادشده به وسیله‌ی ساکت کردن خودکار اعلان‌ها، کمک می‌کند تا راننده فقط بر جاده و رانندگی خود تمرکز داشته باشد. کاربران همچنین می‌توانند با تنظیم ارسال پاسخ خودکار، مخاطب خاص خود را از این‌که در حال رانندگی است، آگاه کنند.

۱۳. پشتیبانی از اسپیکر در نرم‌افزار هوم

ios 11

نرم‌افزار هوم موجود در سیستم عامل iOS 11، اکنون به‌طور کامل از حالت چند اتاقی برای اسپیکرها پشتیبانی می‌کند. به‌طوری که کاربران می‌توانند حجم صدا و فهرست پخش موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود را برای اسپیکر هوم‌پاد واقع در اتاق نشیمن و آشپزخانه کنترل کنند تا موسیقی‌های متفاوت را در مکان‌های مختلف پخش کند.

هوم پاد / homepod

به علاوه این‌که، نرم‌افزار هوم می‌تواند با استفاده از اسکن QR Code یا از طریق فناوری ارتباط نزدیک NFC به دستگاه‌های مختلف متصل شود و آن‌ها را کنترل کند.

۱۴. به‌روزرسانی اِیرپلی

ios 11

شرکت اپل در سیستم عامل iOS 11، نرم‌افزار AirPlay را به نسخه‌ی دوم آن ارتقاء داده است. نرم‌افزار AirPlay 2، قابلیت استریم صوت چند اتاقی را در اختیار کاربران می‌گذارد. کاربران می‌توانند به‌راحتی از طریق مرکز کنترل، نرم‌افزار هوم یا دستیار هوشمند سیری، اقدام به کنترل ایرپلی ۲ بکنند.

۱۵. به‌روزرسانی نرم‌افزار نیوز

ios 11

نرم‌افزار اخبار موسوم به News اپل، به‌روزرسانی شده و سربرگ جدیدی تحت عنوان Spotlight که مربوط به جستجوگر iOS است، به آن افزوده شده است. به علاوه، برترین ویدیوهای روز در بخش Today View نرم‌افزار به کاربران نمایش داده می‌شود.

۱۶. پروفایل‌های نوسازی شده‌ی اپل موزیک

ios 11

شرکت اپل پروفایل‌های موجود در نرم‌افزار اپل موزیک را از نو طراحی کرده است؛ به‌طوری که کاربران اکنون قادر به مشاهده‌ی موزیکی هستند که دوستانشان در همان لحظه به آن‌ گوش می‌دهند و می‌توانند فهرست‌های پخش دوستان خود را بررسی کنند. به علاوه این‌که، API جدید مربوط به موسیقی وجود دارد که دسترسی کاملی به خدمات اپل موزیک، ۴۰ میلیون آهنگ، محتوای برجسته، جستجوهای اخیر، کتابخانه‌ی ابری و پیشنهادات کاربران را به توسعه‌دهنده‌ها می‌دهد.

۱۷. بهبودهای مربوط به اپ استور

شرکت اپل از زمان انتشار نرم‌افزار اپ استور در سال ۲۰۰۸ تاکنون ،۷۰ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است. درحال حاضر نرم‌افزارهایی که برای انتشار در فروشگاه نرم‌افزاری اپل تأیید می‌شوند، به‌طور معمول به مدت ۲۴ ساعت مورد بررسی قرار می‌گیرند. موردی که با نگاه اول به فروشگاه نرم‌افزاری جدید بازنگری شده متوجه خواهید شد، شباهت آن به نرم‌افزار اپل موزیک است. به علاوه، آیکون مربوط به اپ استور هم بازطراحی شده است.

ios 11

در نوار پایینی فروشگاه نرم‌افزاری اپل، پنج بخش تحت عناوین Updates ،Apps ،Games ،Today و Search وجود دارد. بخش Today، نرم‌افزارها و بازی‌های برجسته‌ای را طبق یک موضوع خاص برای کاربران نشان می‌دهد. در بخش Games هم می‌توان به پیش نمایش بازی‌ها، اطلاعات قیمتی و امتیازبندی‌های مختلف آن دسترسی داشت. برگه‌ی Apps موجود در فروشگاه اپ استور، نرم‌افزارهای جدید و برتر را برجسته کرده و شامل گالری‌های نرم‌افزاری منتخبی بر پایه‌ی موضوعات مختلف انتخاب‌شده به وسیله‌ی کارمندان اپل است.

ios 11

علاوه‌بر بخش‌های یادشده، فروشگاه نرم‌افزاری جدید اپل دارای بخشی تحت عنوان فهرست روزانه یا The Daily List است که محتوای پیشنهاداتی بر پایه‌ی موضوعات منتخب کارمندان اپل است. در نمایش دمو در کنفرانس WWDC17، اپل فهرستی از نرم‌افزارهایی مانند Headspace ،Simple Habit ،Sway و Zen را با موضوع استراحت در بخش The Daily List به نمایش گذاشت.

۱۸. بازطراحی ماشین حساب

ios 11

طراحی نرم‌افزار ماشین حساب موسوم به Calculator در سیستم عامل جدید iOS 11 دگرگون شده و دکمه‌های آن به‌صورت دایره‌های تخت درآمده است. دکمه‌های نرم‌افزار ماشین حساب سیستم عامل iOS 1 در آیفون اول هم به‌صورت دایره‌ای بودند.

قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS ۱۱ اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در این باره به اشتراک بگذارید.

ادامه دارد...

برچسب ها: IOS Apple اپل IOS11