کد خبر : ۲۲۱۸۴۶ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۱ ساعت ۰۵:۳۷

آخرین وضعیت احداث بازارچه آبزیان در دزفول
هیچگونه طرح جامعی به شهرداری ارائه نشده است

رئیس اداره شیلات دزفول از کلنگ زنی بازارچه شیلات این شهرستان تا اواخر امسال خبرداد

 هیچگونه طرح جامعی به شهرداری ارائه نشده است

به گزارش خبرنگار دز خبر( دز ان ان)، "امان الله باقریان" پیش از ظهر امروز یکشنبه در پنجمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول  در سال 95 که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد : شهرستان دزفول با وجود ظرفیت بالایی که در زمینه آبزی پروری دارد تاکنون از بازارچه عرضه شیلات بهره مند نشده است.

وی افزود: همین نبود بازارچه موجب شده که فروشندگان آبزیان به صورت نامنظم و پراکنده به فروش و عرضه آبزیان در چند نقطه شهر اقدام کنند که این موضوع از نظر بهداشتی مشکلاتی را به بار آورده است.

رئیس اداره شیلات دزفول تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده تا شهرداری دزفول قطعه زمینی برای احداث بازارچه شیلات واگذار کند تا فروش و عرضه آبزیان دزفول با نظارت بهداشت و اداره دامپزشکی در محیطی سالم و کاملا قانونی انجام گیرد.

باقریان با بیان اینکه قطعه زمین مذکور از سوی شهرداری تعیین شده، تصریح کرد:  شهرداری دزفول برای این زمین و عوارض آن حدود ۵۰ میلیارد ریال مطالبه کرده که این رقم بیش از توان سرمایه گذار است.

وی از تصویب نقشه های این بازارچه نیز خبرداد و گفت: براساس رایزنی های صورت گرفته مقرر شده تا در بهمن ماه سال جاری کلنگ احداث این بازارچه با سرمایه گذاری بخش خصوصی زده شود.

باقریان یادآور شد: تنها مشکل پیش روی ما بحث درصد سهم شهرداری است که درصد بالای مورد درخواست شهرداری خیلی منطقی نیست.

شهرداری سرمایه گذاران را فراری ندهد

فرماندار دزفول نیز دراین زمینه اظهار کرد: شهرداری دزفول برای احداث این بازارچه درخواست سهم 35 درصدی کرده که اگر قرارباشد ازهمین ابتدا با سرمایه گذار همراه نباشند و سنگ پیش پای آنها بگذارند منجر به فرار سرمایه گذار خواهند شد.

"حبیب اله آصفی" افزود: تلاش ها و مصیبت های زیادی کشیده می شود تا یک سرمایه گذار وارد شهرستان شود بنابراین شایسته نیست با مطرح کردن موارد کوچک دزفول را از امتیاز برخورداری از بازارچه آبزیان محروم کنیم.

وی تاکید کرد: اگر مانعی در اجرای طرح وجود دارد فرمانداری برای رفع آن از طریق استان اقدام خواهد کرد.

پیشنهاد سرمایه گذار برای احداث رستوران

معاونت امور شهری شهرداری دزفول نیز دراین باره عنوان کرد: برخلاف صحبت های رئیس اداره شیلات، هنوز طرح جامع و کلی پروژه آماده نشده و صرفا پیش طرح به ما ارائه شده است.

"محمدابوالحلاج" با تاکید براینکه شهرداری دزفول به دنبال سود و سهم بالا نیست ، افزود: با وجود این موضوع پروژه مذکور توسط شورای شهر نیزمصوب شده و حتی اجازه افزایش دو طبقه دیگر به این بازارچه را نيز داده ایم.

وی اظهار کرد: یکسری ضوابط قانونی در اجرای این پروژه باید رعایت شود که در صورت رعایت این ضوابط توسط سرمایه گذار، کلنگ آن درزمین ارائه شده ازسوی شهرداری به زمین زده خواهد شد.

معاون امور شهری شهرداری دزفول گفت: سرمایه گذاران این طرح قصد راه اندازی یک رستوران مخصوص آبزیان در کنار این بازارچه را دارند که عمده مخالفت و تعلل ما به دلیل همین موضوع است.

فرماندار دزفول نیز در پاسخ به این صحبت ها، گفت: احداث رستوران آبزیان ایده نو و بسیار جالب توجهی است که بهتر است شهرداری با آن موافقت کند چرا که درصورت منتفی شدن حضور این سرمایه گذاران و عدم اجرای طرح، اثرات منفی آن بیشتر متوجه حوزه بهداشت و سلامت شهرستان خواهد بود

برچسب ها: بازار آبزیان دزفول شهرداری دزفول شیلات دزفول