کد خبر : ۲۲۱۸۸۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ ساعت ۱۲:۴۵


25 واحد عرضه مرغ زنده در دزفول پلمب شد

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: 25 واحد فروش مرغ زنده با حکم دادستانی در این شهرستان پلمب شدند.

به گزارش دز خبر ( دز ان ان) محسن ورجاوند روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای فروش مرغ زنده به دلیل مشکلات بهداشتی ، انتقال بیماری ها و عفونت های ثانویه،انتشار بیماری بین واحدهای مرغداری ،به خطر انداختن صنعت مرغداری، آلودگی ثانویه گوشت (لاشه مرغ)، آلودگی محیط زیست، نبود نظارت در ذبح شرعی در کشتارگاه از نظر دامپزشکی مشکل داشته و فعالیت آنها مورد تائید نیست.
وی افزود:با وجود تذکر برای تغییر کاربری واحدهای فروش مرغ زنده به فروش مرغ کشتار روز این واحدها فعالیت خود را ادامه می دادند که با دستور قضایی پلمب شدند و در صورتی که اقدامی برای تغییر کابری انجام ندهند همچنان اجازه فعالیت نخواهند داشت.
رئیس دامپزشکی دزفول اظهار کرد: در حال حاضر نیز حدود 50 واحد فروش مرغ زنده در کشتارگاه های غیرمجاز دزفول وجود دارد که با دستور دادستانی این واحدها نیز پلمب خواهند شد.
وی ابتلا به آنفولانزای فوق حاد طیور را یکی دیگر از دلایل ضرورت تغییر کاربری این واحدها عنوان کرد و گفت:آنفولانزای فوق حاد طیور بهداشت عمومی جامعه را تهدید می کند و عوارض جبران ناپذیری بر اقتصاد دارد که لازم است جهت پیشگیری از ابتلای طیور به این بیماری اقدام کرد .
ورجاوند گفت: برای کنترل و نظارت بر مرغداری های دزفول مقرر شده است کمیته ای متشکل از شهرداری،محیط زیست،بهداشت و دامپزشکی تشکیل شود تا نسبت به پلمب واحدهای فروش مرغ زنده اقدام شود.

برچسب ها: محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول عرضه مرغ زنده