کد خبر : ۲۲۲۵۵۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۶/۲۰ ساعت ۱۲:۱۲


افزایش نرخ کرایه حمل و نقل در دزفول

افزایش 18 درصدی نرخ کرایه اتوبوس های واحد و 15 درصدی کرایه تاکسی نیز موجب بهبود سطح خدمات حمل و نقل عمومی در دزفول نشده و شهروندان دزفولی در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان همچنان با خودروهای فاقد کولر جابجا می شوند.

با حک شدن مهر پنجهزار و 500 ریالی بر روی بلیت های چاپ شده سه هزار و 500 ریالی اتوبوس واحد در دزفول ، شهروندان دزفولی در روزهای اخیر متوجه افزایش نرخ بلیت اتوبوس های واحد شدند.هر چند اتوبوسرانی دزفول نرخ پنجهزار و 500 ریالی را با حک کردن مهر دوم در پشت بلیت ها به پنجهزار ریال کاهش داد.
اتوبوس های فرسوده با دود فراوان ، صدای گوش خراش و رانندگانی خسته از کم توجهی مسئولان نسبت به مطالبات آنها، تنها بخشی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر دزفول است. دزفولی که در استان خوزستان به عنوان شهری برخوردار معروف است.
فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی دزفول در حالی است که وعده مکرر شهرداری برای بازسازی آنها و رفع مشکل سیستم خنک کننده آنها در سالهای گذشته هرگز محقق نشد.
از سویی وعده تامین خودروهای اروندی برای تاکسیرانی دزفول با هدف تحقق بخشی از حقوق شهروندی با تامین زیر ساخت استاندارد برای حمل و نقل عمومی درون شهری نیز هرگز ره به جایی نبرد.
رئیس سازمان اتوبوسرانی دزفول روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص علت افزایش نرخ بلیت اتوبوس های واحد گفت:این افزایش 18 درصدی با مصوبه شورای شهر دزفول صورت گرفته است.
علی انصاری افزود: با توجه به اینکه اخذ پول خرد توسط رانندگان اتوبوس مشکلاتی در پی داشت سازمان اتوبوسرانی دزفول کارت بلیت اتوبوس را عرضه کرده تا شهروندان بتوانند از خدمات الکترونیک شهروندی استفاده کنند.
وی ادامه داد: برای تشویق شهروندانی که از کارت بلیت اتوبوس استفاده می کنند فقط 15درصد افزایش بلیت اعمال شده ولی افرادی که از پول یا بلیت کاغذی استفاده می کنند علاوه بر 15 درصد افزایش کرایه 500 ریال اضافه تر پرداخت می کنند.
انصاری با اشاره به مشکلات ناوگان اتوبوسرانی دزفول گفت:20 دستگاه اتوبوس سازمانی و 55 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در دزفول فعال است که نیاز به تجهیز و نوسازی دارند.
وی افزود:در سال 93 دولت هشت میلیارد ریال و در سال 94 سه میلیارد و 800 میلیون ریال یارانه به اتوبوسرانی دزفول اختصاص داد ولی در سالهای 95 و 96 هیچ اعتبار دولتی برای نوسازی و تجهیز اتوبوس های فرسوده به اتوبوسرانی دزفول پرداخت نشد.
رئیس سازمان اتوبوسرانی دزفول گفت: با مصوبه شورای شهر دزفول نیز 80 میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی دزفول جذب شده تا 15 دستگاه اتوبوس خریداری شود و انتظار می رود این تعداد اتوبوس نو تا سه ماه دیگر به ناوگان اتوبوسرانی دزفول اضافه شوند.
محمد صفاری پور مدیرعامل سازمان تاکسیرانی دزفول نیز گفت:از ابتدای امسال تاکنون 280 دستگاه تاکسی فرسوده در دزفول جایگزین و نوسازی شدند.
وی افزود: با مصوبه شورای شهر دزفول کرایه تاکسی شهری دزفول 15 درصد افزایش یافته ولی هنوز اعمال نشده است که این افزایش بزودی اعمال خواهد شد.
صفاری پور ادامه داد: با افزایش کرایه تاکسی ،نرخ کرایه تاکسی دزفول به اندیمشک به 20 هزار ریال رسید.
شهرستان دزفول یک هزار و 168 دستگاه تاکسی دارد.
عظیم سرافراز رئیس شورای شهر دزفول نیز در این خصوص گفت:طبق روال قانونی هر ساله بعد از تعطیلات نوروز افزایش قیمت تاکسی و اتوبوس در شورای شهر تصویب می شود ولی امسال شورای شهر دزفول به علت رعایت حقوق شهروندان شهریورماه اقدام به تصویب افزایش قیمت ها کرده است .
وی افزود:طبق مصوبه شورای شهر دزفول بین 16 تا 18 درصد به کرایه تاکسی و اتوبوس اضافه شد .
رئیس شورای شهر دزفول گفت:شورای شهر در حال تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی دزفول می باشد و 150 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی اتوبوسرانی اختصاص داده که
با جذب بخشی از این اعتبار 15 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی دزفول اضافه خواهد شد.
سرافراز بیان داشت:اتوبوس های خریداری شده در مرکز شهر دزفول و مکان های پرتردد شهر بکار گرفته خواهند شد.
شهر دزفول با بیش از 300 هزار نفر جمعیت نیازمند ارتقای خدمات شهری و بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی است.
شهروندان دزفولی در آستانه زمان بازگشایی مدارس و تا تحقق وعده های داده شده همچنان باید با خودروهای فرسوده و فاقد کولر جابجا شوند.

ایرنا

برچسب ها: اتوبوسرانی کرایه حمل و نقل