کد خبر : ۲۲۱۱۰۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ساعت ۱۱:۱۹


تولید شکر طعم دار برای اولین بار در خوزستان

مدیر پروژه تولید شکرهای طعم دار شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تولید شکر طعم دار برای اولین بار در خوزستان خبر داد.

 تولید شکر طعم دار برای اولین بار در خوزستان

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) الهام برنجیان تبریزی گفت: 700 هزار تن شکر از مزارع نیشکر استان برداشت می شود که حدود 60 تن آن به شکر طعم دار تبدیل می گردد.

وی افزود: شکر کریستال سفید رنگی است که با انواع طعم دهنده های مجاز خوراکی از جمله زنجبیل، لیمو، هل و دارچین مخلوط می شود.

برنجیان اظهار داشت: می توان از شکر طعم دار برای بهبود عطر و طعم خوراکی ها استفاده نمود.
وی خاطرنشان کرد: به منظور اصلاح الگوی مصرف شکر، این محصول به صورت بسته بندی های 6 و 7 گرمی صورت می گیرد.

مدیر پروژه تولید شکرهای طعم دار بیان داشت: این محصول علاوه بر مصرف در بازار داخل، با استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خصوصا کشورهای عربی روبرو شده است.

الهام برنجیان اذعان داشت: تمامی تجهیزات و قطعات مورد استفاده در این واحد تولیدی بومی و ساخت داخل و با بالاترین کیفیت می باشند.

شجاعی مسئول این واحد تولیدی در خصوص تولید شکرهای طعم دار گفت: طی مراحل خاصی عملیات مکش بدون دخالت دست انجام و  تحت سیستم خلا شکر و مواد افزودنی اضافه شده و در یک سیکل 1 ساعته عمل میکس انجام می شود.

وی افزود: عدم استفاده از اسانس های مصنوعی و وجود طعم دهنده های طبیعی موجب شده این نوع شکر خواص و فواید دارویی نیز داشته باشد.

تولید شکر طعم دار برای نخستین بار در استان خوزستان گامی است در جهت تنوع بازار مصرف شکر که علاوه بر ارزآوری و ایجاد اشتغال برای 40 نفر، باعث درخشش برند شکر ایران در بین کشورهای خاورمیانه شده است.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: شکر شکر طعم دار خوزستان