کد خبر : ۲۲۰۳۴۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۱۹ ساعت ۰۶:۲۳

در مراسم تودیع و معارفه فرمانداری دزفول مطرح شد
35 هزار میلیارد تومان جذب اعتبار بخش خصوصی در دزفول/شیطنت ها مانع اجرای پروژه پتروشیمی شد /ساخت سه نیروگاه برقی در دزفول

دل مریض را نمی توان به سادگی درمان کرد اما از خدا می خواهیم از این افراد که همیشه درصدد ایجاد موج درسطح شهرستان بودند بگذرد.

 35 هزار میلیارد تومان جذب اعتبار بخش خصوصی در دزفول/شیطنت ها مانع اجرای پروژه پتروشیمی شد /ساخت سه نیروگاه برقی در دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)،  فرماندار سابق شهرستان دزفول ظهر امروز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان دزفول که درمحل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دزفول 4 هزار و 700 کیلومتر مربع مساحت دارد اما متاسفانه 3 هزار و 900 کیلومتر آن از ساده ترین امکانات رفاهی و مادی از جمله آب، برق، راه، مخابرات و پوشش ماهواره ای محروم است.
حبیب الله آصفی بابیان اینکه عمده میزان عمران و آبادانی دزفول محصول تلاش هاي مردم این شهرستان بوده، افزود: ظرفیت بیش از 350 هزار نفر جمعیتی در 9 شهر دزفول یک فرصت طلایی را ایجاد کرده که با توسعه متوازن این ظرفیت و جذب سرمایه گذاري می توان حرف های زیادی برای گفتن داشت.

رابطه ضعیف خوزستان با بخش خصوصی

وی رابطه دزفول و خوزستان با بخش خصوصی را بسیار ضعیف برشمرد و گفت: اقتصاد خوزستان چون یک اقتصاد دولتی است به همین دلیل اقتصاد خصوصی در آن روبه فراموشی نهاده و عمده سرمایه گذاران و تحصیلکرده های استان به مهاجرت روی آورده اند و این داستان تلخ مهاجرت نخبگان استان همچنان ادامه دارد.

جذب 35 هزار میلیارد سرمایه خصوصی

فرماندار سابق شهرستان دزفول عنوان کرد: در طول 26 ماه خدمتی که در دزفول داشتم سعی کردم به سمت و سوئی حرکت کنم که فرصت را به بخش خصوصی بدهیم و خوشبختانه باید گفت در این زمان توانستیم بیش از 35 هزار میلیارد تومان سرمایه خصوصی را در دزفول جذب کنیم که البته این امر مرهون همکاری های دستگاه های مختلف شهرستان است.
آصفی میزان سپرده یکی از موسسه های مالی دزفول در سال 93 را بیش از 4 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: اما بخاطر سیاست های غلط موجود در این شهر هیچ میزانی ازاین سرمایه ها در تولیدات شهرستان به کار گرفته نشد درحالی که در همین زمان بسیاری از صنایع تولیدی دزفول که روزگاری صادرات گسترده ای به کشورهای اروپایی داشتند درحال کشیدن نفس های آخر خود هستند.
وی بابیان اینکه عمده اقدامات ما در زمان حضور میدان دادن به بخش کشاورزی و سرمایه گذاری بود، یادآور شد: در تمام این 26 ماه برای راه اندازی مرز هوایی دزفول تلاش کردیم اما متاسفانه دراین زمینه بسیار کم لطفی شد در حالی که ظرفیت های عظیم دزفول در بحث کشاورزی نیازمند ایجاد هرچه زودتر یک مرز هوایی برای صادرات است.
 
افزایش دو هزار و 200 هکتاری باغ های دزفول

فرماندار ویژه و سابق شهرستان دزفول بابیان اینکه به دلیل برخی تنگ نظری ها بخش وسیعی از سرمایه های دزفول به خارج از استان خارج شده، گفت: در حالی که دزفول این ظرفیت را دارد که به تنهایی خلأهای موجود در استان را پرکند به طوری که دراین دوسال گذشته بیش از 2 هزار و 200 هکتار به مجموع باغات شهرستان اضافه شد و ارزش افزوده بسیار خوبی در این حوزه نصیب دزفول شد.

شیطنت ها مانع اجرای پروژه پتروشیمی شد

آصفی بااشاره به اینکه در حوزه برنامه ریزی اقتصادی اقدامات وسیعی در دزفول صورت گرفت، عنوان کرد:  مقرر شده بود که کلنگ پالایشگاه 150 هزار بشکه ای دزفول در دوماه گذشته به زمین بخورد اما به دلیل برخی شیطنت ها که همچنان نیز ادامه دارد این کار صورت نگرفت اما حتما باید در این زمینه با جدیت ادامه داد و قطعا با اجرایی شدن این پروژه عظیم نام افرادی که درشهرستان با شیطنت مانع اجرای این طرح شدند را افشا خواهم کرد.
وی همچنین گفت: در زمان روی کار آمدن،  سرمایه گذار کارخانه فولاد به دلیل مانع تراشی ها قصد تعطیلی این پروژه را داشت اما ما توانستیم با تلاش های فراوان این پروژه فولاد را به جایی برسانیم که کمتر از یک ماه دیگر اولین ميلگرد آزمایشی این کارخانه تولید خواهد شد ضمن اینکه بناست تا عملیات رسمی آغاز به کار کارخانه فولاد دزفول در شهریور ماه سال جاری انجام شود.
فرماندار سابق شهرستان دزفول ادامه داد: فاز دوم و سوم کارخانه فولاد دزفول نیز طراحی شده که جزو مدرنترین کارخانه جات فولاد دنیا محسوب می شود که ظرف دو ساعت آهن اسفنجي را به ميلگرد تبدیل می کند بنابراین ظرف کمتر از دوسال آینده 1.5 میلیون تن فولاد در دزفول تولید خواهد شد که حتی اماراتی ها حاضر شده اند میلگرد این کارخانه را به مدت 10 سال پیش خرید کنند.
آصفی از آغاز عملیات کارخانه هزار و 200 میلیارد تومانی لوله سازی بدون درز درون چاهی در خرداد ماه سال جاری در دزفول خبرداد و تصریح کرد: تمام موافقت های این کارخانه گرفته شده و سرمایه گذاران آماده اجرای عملیات هستند ضمن اینکه مشکل کارخانه قند دزفول که دغدغه بسیار قدیمی این شهرستان است نیز با سرمایه گذاری بنيادبرکت مرتفع شده و زمین آن نیز آماده تحویل به سرمایه گذار است.
وی همچنین اظهار کرد: 3 نیروگاه برق شامل 2 نیروگاه 500 مگاواتی هرکدام باارزش هزار و 400 میلیارد تومان در دزفول در حال عملیاتی شدن هستند و یک نیروگاه خورشیدی با همکاری سازمان آب و برق استان و مشارکت سرمایه گذاران آلمانی نیز در کهنگ دزفول احداث خواهد شد که زمین آن نیز واگذار شده است.
فرماندار سابق شهرستان دزفول بابیان اینکه در بحث مسائل و معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد طی مدت های اخیر توانستیم پیوندهای علمی خوبی با دانشگاه های شهرستان داشته باشیم، افزود: این ارتباط علمی باعث ایجاد نتایج بسیار خوبی در سطح شهرستان شد ضمن اینکه توانستیم در بحث برگزاری جلسات پرسش وپاسخ های سیاسی با حضور شخصیت های مطرح کشوری  و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و مساجد شهرستان باوجود برخی مخالف ها بسیار خوب عمل کنیم.
آصفی ضمن تقدیر از مدیریت برق شهرستان برای برق رسانی خورشیدی به مناطق بسیار محروم دزفول، عنوان کرد: در حوزه راه نیز با مساعدت نماینده شهرستان حدود 50 میلیارد تومان اعتبار جذب شد تا بتوانیم تحولات خوبی در حوزه راه که از جمله مهمترین معضلات دزفول است ایجاد کنیم.
وی بابیان اینکه 160 کیلومتر از مسیر شهرستان دزفول فاقد پوشش مخابراتی است، یادآور شد: عمق فاجعه محرومیت در دزفول بیداد می کند که ما در تمام این مدت سعی کردیم علیرغم هیاهوهای سیاسی به انسان و انسانیت خدمت کنيم.

لزوم توجه به سردشت و شهيون

فرماندار سابق شهرستان دزفول خواستار توجه ویژه به دوبخش محروم سردشت و شهيون دزفول ازسوی مسئولان شد و گفت: باید تلاش کنیم تا امکانات را به سمت این دو بخش سوق دهیم ضمن اینکه در بخش مرکزی شهرستان نیز توانستیم با کمک دهياران و بخشداران اشتغال های کوچک اما پایدار بسیار خوبی را ایجاد کنیم.
آصفی تاکید کرد: اگر به دزفول اعتنای کافی شود، دزفول این ظرفیت را دارد که کمبود اشتغال تمام شمال خوزستان را برطرف کند.
وی ادامه داد: متاسفانه عده ای در دزفول هر ثروتی را محصول حرام می دانند و به سرمایه گذار با چشم طاغوتی نگاه می کنند که این تفکر که در دین و اعتقادات ما جایی ندارد باید تغییر کند تا شهر به پیشرفت برسد.
آصفی بابیان اینکه دزفول پایتخت مقاومت است که نقش بسیار موثری در زمان جنگ و دفاع مقدس داشته شهیدان، جانبازان و ایثارگران دزفول را یک سرمایه عظیم عنوان کرد.
وی درادامه به مشکلات فراوان دزفول در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول بجز شهرهای تحت پوشش خود مردم بسیاری از شهرهای اطراف از جمله اندیمشک، دهلران و ایلام را نیز تحت پوشش درمانی خود قرار داده که همین مراجعات زیاد باعث شده تا امکانات موجود کفاف درمان آنها را ندهد اما خوشبختانه با پیگیری های گسترده بیمارستان تامین اجتماعی دزفول در حال ساخت است و مجوز بیمارستان بزرگ و دوم دزفول با ظرفیت 550 تخت خواب نیز با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گرفته شده که جای خوشحالی دارد.
فرماندار سابق شهرستان دزفول درخصوص برخی مانع تراشی های سیاسی در این شهرستان نیز گفت: دل مریض را نمی توان به سادگی درمان کرد اما از خدا می خواهیم از این افراد که همیشه درصدد ایجاد موج درسطح شهرستان بودند بگذرد. دزفول خیلی حرف ها برای گفتن دارد اما متاسفانه به دلیل برخی بازی های سیاسی و اینکه عده ای محدود خودرا قیوم مردم این شهرستان می دانند باعث وجود مشکلاتی شده در حالی که اگر این افراد دست از این پدربازي های ظاهری خودبردارند مردم خودشان می توانند بهترین تشخیص هارا درتمام مواضع شهرستان داشته باشند .

تبدیل دزفول به یک قطب صنعتی

آصفی درادامه به بیان بسیاری از ظرفیت های دزفول در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: بااین روند خوب جذب سرمایه گذاری که ما آغاز کردیم و درصورت تداوم این راه توسط فرماندار جدید شهرستان یقین دارم که دزفول ظرف سه یا چهارسال آینده می تواند به یک قطب صنعتی پیشرفته تبدیل شود.
وی درادامه به انجام طرح توسعه کارخانه های روغن ساعی، خمیرمایه و قارچ دزفول اشاره کرد و افزود: مقررشده تا بزرگترین مجتمع ماهیان خاوياري نیز در دزفول احداث شود که این طرح که زمین آن نیز آماده است می تواند منجر به ایجاد هزاران شغل شود.
فرماندار سابق شهرستان دزفول درپایان از مردم دزفول، مسئولان دستگاه های مختلف به ویژه عوامل فرمانداری، شورای اسلامي شهر و روستا، شورای تامین و  شهرداری ها تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش دز ان ان، در این مراسم  رضا نجاتی به عنوان سرپرست جديد فرمانداری دزفول منصوب و از زحمات حبیب الله آصفی تقدیر به عمل آمد.
رضا نجاتي سمت هایی همچون معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز، معاونت فرمانداری امیدیه، سرپرست بخشداری باوي، مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری  استانداری خوزستان، و فرمانداری شهرستان شوش را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
حبیب الله آصفی نیز از اواخر اسفند سال 92 به عنوان فرماندار ویژه شهرستان دزفول منصوب شده بود.

برچسب ها: فرماندار دزفول حبیب الله آصفی رضا نجاتی تودیع و معارفه فرماندار دزفول