کد خبر : ۲۲۲۱۳۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ساعت ۱۲:۵۴


كتاب "مردان دريايي" حبيب حبيب پور به چاپ رسيد

کتاب "مردان دریایی" نوشته سید حبیب حبیب پور كه خاطرات حماسه سازان عملیات بزرگ والفجر ۸ را از زبان شهید محمود دوستانی دزفولی فرمانده گروهان غواص گردان بلال از لشکر ۷ ولیعصر (عج) به تصویر کشیده است؛ به چاپ رسيد.

کتاب "مردان دریایی" نوشته سید حبیب حبیب پور خاطرات حماسه سازان عملیات بزرگ والفجر ۸ را از زبان شهید محمود دوستانی دزفولی فرمانده گروهان غواص گردان بلال از لشکر ۷ ولیعصر (عج) به تصویر کشیده است.
این کتاب متن پیاده شده مصاحبه سه ساعته برادران محمد حسین درچین ، هادی عارفیان و عبدالامیر مطیع رسول با شهید دوستانی است .ازآنجاکه شهید فرمانده گروهان غواص بوده و در بسیاری از جزئیات مراحل مختلف از آموزش تا عملیات حضور فعال داشته است، توانسته است به خوبی مخاطب را باحال و هوای رزمندگان اسلام آشنا سازد. سوزوگدازی که در بیان او در تأسف از شهادت دوستان و همرزمانش یافت میشود، بار عاطفی و احساسی خاطره را بیشتر کرده و بر جذابیت آن افزوده است.

در قسمتی از کتاب آمده است:

درراه شنا و غواصی، بچه ها صلوات میفرستادند و شعارمیدادند. از همه باحال تر، شهید عبدالنبی پورهدایت بود که خاطراتش از ذهن هیچ یک از بچه ها نمی رود و مربی غواصی هم در آموزش، وقتی که در بچهها خستگی را میدید و میخواست روحیه بگیرند، به عبدالنبی اشاره میکرد و میگفت شعار بگیرد. بچه ها نیز، ازجمله شهید عبدالنبی پورهدایت و شهید جمال قانع، درراه بازگشت از آموزش، شعارمیگرفتند و از سختی آموزش – به شوخی – انتقادمیکردند و با همین شوخیها و پشت گرمیها و نیز یکدلی بچه ها فشار ناشی از سختی آموزش کم میشد. چند روز گذشت و کارهای مقدماتی انجام شد. کار ما حالت تاکتیکی گرفت و هیچوقت یادم نمیرود آن روز که مربی غواصی آن را روز ریختن ترس بچه ها نام گذاشته بود. آن روز بچه ها از یک بلندی به ارتفاع پانزده مترمیپریدند و با این همه خیلی شوخی میکردند و برای هر کس که میپرید، صلوات میفرستادند.

علاقه مندان جهت تهیه این کتاب میتوانند به نشانی نشانی: تهران- خیابان آیتالله طالقانی- خیابان ملک الشعرای بهار شمالی- معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه و یا با شمارههای ۸۸۳۰۸۰۸۹ و ۸۸۸۲۴۷۴۹ تماس بگیرند.

برچسب ها: مردان دريايي